ביהמ"ש: רמ"י תעביר זכויות ל-219 יחידות דיור למושב אחיסמך

זאת כפיצוי על שינוי ייעוד הקרקע וביטול הסכם החכירה ■ בעקבות פסק הדין יכלול מכרז מחיר למשתכן באחיסמך בלוד רק 374 יחידות דיור מוזלות, במקום 593 שהיו אמורות להיות משווקות במחירים מוזלים במקור

דירות / צילום: תמר מצפי
דירות / צילום: תמר מצפי

פסק דין שניתן בבית משפט המחוזי בלוד מחייב את רשות מקרקעי ישראל להעביר למושב אחיסמך 219 יחידות דיור נוספות מעבר למה שהתחייב להעביר במקור, כפיצוי על שינוי ייעוד הקרקע וביטול הסכם החכירה.

לפסק הדין יש גם משמעות רחבה יותר, הקשורה למכרז מחיר למשתכן שפורסם על אותה קרקע. כך, בעקבות פסק הדין האמור, תצטרך כעת רמ"י להפחית 219 דירות מהמכרז שכבר פורסם באחיסמך בלוד ולפרסמו מחדש עם הנתונים החדשים. הצורך להתאים כעת מחדש את המכרז ולגרוע ממנו דירות עשוי לעכב את המכרז, שאמור במקור להיסגר ב-2 בנובמבר.

עוד בעקבות פסק הדין, מכרז מחיר למשתכן באחיסמך בלוד יכלול רק 374 יחידות דיור מוזלות, במקום 593 שהיו אמורות להיות משווקות במחירים מוזלים במקור.

ההנחה שהמכרז יידחה או אף יוקפא עד הודעה חדשה מתחזקת לאור מכתב ששלח עו"ד שאול ראובני, שייצג את המושב בתביעה, לרשות מקרקעי ישראל והגיע לידי "גלובס".

במכתב נכתב כי "על-מנת לקיים את פסק הדין, על רמ"י לבטל, או לתקן, את המכרזים שפורסמו, באופן שייגרעו מהם מגרשים שבהם ניתן לבנות את 219 יחידות הדיור המגיעות למושב על-פי פסק הדין. לנוכח המועד הקרוב של סגירת המכרזים ב-2 בנובמבר, נבקשך לתאם בדחיפות פגישה עם נציגי המושב בכדי לקבוע את המגרשים שבהם יינתנו יחידות הדיור הנוספות המגיעות למושב על-פי פסק הדין. ככל שדרישת המושב על-פי מכתבי זה לא תיענה לאלתר, לא יהיה מנוס מהמושב מלעתור לצו מניעה כנגד רמ"י על כך הכרוך בכך".

בפסק הדין, שניתן בשבוע שעבר על-ידי השופט צבי דותן, נדחתה עמדת רמ"י, שטענה כי הערעור הוגש באיחור, ונקבע כי המושב היה זכאי לערער על השומה שהייתה הבסיס לפיצוי ובמקביל גם על נושאים הקשורים להוצאות הפיתוח.

מדובר בהסכם פיצוי שנחתם בין המושב לבין רמ"י עוד ב-2006, במסגרתו הוסכם כי המושב יהיה זכאי לפיצוי בזכויות במסגרת התוכנית, כמו גם פיצוי כספי, שנאמדים כולם יחד בהיקף של קרקע לבניית 746 יחידות דיור בסך-הכול.

מרמ"י נמסר בהמשך לפסק הדין כי ברשות מקרקעי ישראל בוחנים את פסק הדין ואת האפשרות להגשת ערעור.