לאחר 25 שנה: תוכנית לבניית 1,000 דירות ליד תל השומר

התוכנית במתחם בקעת אונו כוללת יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה וכ-30 דונם של פארק טבע עירוני

דירות / צילום: שאטרסטוק
דירות / צילום: שאטרסטוק

אמש (א') אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקדה את תוכניתם של כ-250 בעלי קרקעות פרטיים במתחם בקעת אונו. תוכנית רג/1489 מקודמת ביחס לחטיבת קרקע הגובלת בבית החולים תל השומר מצדו הדרומי-מזרחי, ושטחה הוא כ-160 דונם, אשר כ-80% מהם מצויים בבעלות פרטית. התוכנית כוללת כאלף יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה וכ-30 דונם של פארק טבע עירוני. המתכננים הם משרד האדריכלים יסקי-מור-סיון.

התוכנית שאושרה גובלת במתחם שלגביו אושרו לפני שבועות אחדים שתי תוכניות אחרות במסגרת הותמ"ל. בתוכניות אלה אושרו לבנייה כ-12 אלף יחידות דיור על קרקע של רמ"י, בין היתר בהתייחס לקרקע שעליה מצויים בסיסי תל השומר ואשר פינויים מתוכנן לשנים הקרובות. אישור התוכניות בותמ"ל, שארך שמונה חודשים בלבד, העלה תרעומת בקרב בעלי הקרקעות הפרטיות. אלה תהו בין היתר מדוע, על אף הצורך בהגדלת היצע הדיור, נדרשים יותר משני עשורים כדי לקדם תוכנית על קרקע פרטית, ואילו כשמדובר באדמות מדינה הגובלות בה מתקצר ההליך לכדי חודשים ספורים.

ואולם כאמור, מאבקם של בעלי הקרקעות, המיוצגים קרוב ל-25 שנה על ידי עו"ד ברוך אדלר ושותפתו עו"ד ריקי שחר, וכן ע"י עו"ד דוד זעירא, נשא אתמול פרי עם אישור התוכנית להפקדה. רוב בעלי הזכויות בקרקע התקשרו כבר לפני כשמונה שנים עם היזם דורון אביב בעסקת קומבינציה המותנית באישורה של התוכנית.