נתניהו: "אבו מאזן ממשיך לפאר טרוריסטים. הצטרף לדאע"ש"

רה"מ ומזכ"ל האו"ם כינסו הערב מסיבת עיתונאים משותפת בירושלים ברקע המצב הביטחוני ■ מזכ"ל האו"ם: "חומות, מחסומים ותגובות קשות מצד כוחות הביטחון והריסות בתים אינם יכולים לשמור על השלום ועל הביטחון"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כינסו הערב (ג') מסיבת עיתונאים משותפת בירושלים ברקע המצב הביטחוני. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח דבריו כי "יהודים נרצחים אחד אחר השני, אבו מאזן הצטרף לדאעש, ולחמאס שטוענים כי ישראל מאיימת על מסגד אל-אקצא. מדובר בשקר גמור".

נתניהו הבהיר כי ישראל תמיד שומרת על האתרים הקדושים של כל הדתות. "הפלסטינים לעומת זאת הם אלה שמחללים את האתרים האלה". הוא הוסיף כי "אבו מאזן ממשיך לפאר טרוריסטים. ישראל פועלת בפני הטרור הזה בכל כלי דמוקרטי שיש לה כדי להגן על אזרחיה. אנחנו לא הם, אנחנו לא משתמשים בכוח בלתי מבוקר", והדגיש כי "ישראל מחויבת לסטטוס-קוו בהר הבית".

קודם לכן נפגש באן קי מון עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים. במהלך הפגישה עם הנשיא אמר באן קי מון: "אם לא נפעל במהירות, המצב בשטח רק יחמיר".

באן קי מון, שהגיע למזרח התיכון מאירופה, צפוי להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בגדה המערבית. בטרם ביקורו פרסם באן קי מון סרטון וידאו שבו קרא לשני הצדדים להביא לרגיעה. הוא אמר כי הוא מבין את ייאוש הפלסטינים, אך טען כי האלימות רק תפגע בשאיפות הלגיטימיות שלהם. "אני יודע שתקוותיכם לשלום התנפצו מספר רב של פעמים. אתם כועסים בגלל הכיבוש המתמשך והרחבת ההתנחלויות", אמר. "אני לא מבקש מכם להיות פסיבים, אך עליכם להניח את כלי הנשק".

לאחר מכן הוא פנה גם לצד הישראלי וציין כי הוא מבין את פחדיהם בשל המצב הביטחוני המידרדר אך אין לו כל פתרון צבאי. "כשילדים הולכים לבית ספר בפחד, כשכל אחד ברחוב הוא קורבן פוטנציאלי, הביטחון הוא העדיפות הראשונה, ובצדק". עם זאת, הוסיף מזכ"ל האו"ם כי "חומות, מחסומים ותגובות קשות מצד כוחות הביטחון והריסות בתים אינם יכולים לשמור על השלום ועל הביטחון".