תוכנית פינוי-בינוי בדרך השלום: בניינים בגובה 15 קומות

התוכנית חלה על שטח של כ-27 דונמים, בו בנויים כיום 9 מבני שיכון טוריים בגובה 3-4 קומות הכוללים 182 יחידות דיור ■ התוכנית קובעת בנייה מרקמית של מבנים בגובה של 8 קומות לצד בניינים בגובה 15 קומות על דרך השלום

פינוי בינוי בתל אביב / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי בתל אביב / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב, בראשות גילה אורון, החליטה השבוע (ב') להפקיד תוכנית פינוי-בינוי לדרך השלום. התוכנית קובעת בנייה מרקמית של מבנים בגובה של 8 קומות לצד בניינים בגובה 15 קומות על דרך השלום. בנוסף, בפינת דרך השלום ורחוב המאבק קובעת התוכנית הקמת מגדל יחיד בגובה 30 קומות, בדומה למגדלי המגורים הסמוכים בשטח גבעתיים.

התוכנית חלה על שטח של כ-27 דונמים, בו בנויים כיום 9 מבני שיכון טוריים בגובה 3-4 קומות הכוללים 182 יחידות דיור.

במשרד האוצר אומרים כי לוועדה הוצגו מספר חלופות, ומתוכן בחרה הוועדה לקדם את זו התואמת לתוכנית המתאר העירונית הכוללת (תא/5000) שאושרה אך לאחרונה. זאת, למעט החרגה בגובה מגדל המגורים שבפינת רחוב המאבק ודרך השלום, שיכיל 30 קומות, ולא 25 קומות כפי שמאפשרת תוכנית המתאר.

"הוועדה אישרה להפקדה מעברו השני של רחוב המאבק, בתחום העיר גבעתיים, שורה של מגדלי מגורים גבוהים יותר", נמסר בהודעת האוצר, "ומשכך סברה הוועדה כי הגבהת המגדל בפינת רחבות המאבק והשלום מתאים מבחינה תכנונית ומבטיחה ישימות התוכנית".

התוכנית שאושרה מאפשרת הריסת המבנים הקיימים, והקמה תחתם של מספר מבני מגורים אשר יכילו בסך-הכול 564 יחידות דיור, ששטח 20% מתוכן לא יעלה על 80 מ"ר.

יתר הבינוי יהיה כאמור בגובה של עד 8 קומות ו-15 קומות סביב חצרות משותפות, כשבתווך מגרש לצורכי ציבור ושבילים המקשרים בין רחוב עמישב לדרך השלום. כמו כן, לאורך דרך השלום ורחוב המאבק תוקם חזית מסחרית. המגרש המרכזי המיועד למבנים ומוסדות ציבור יהיה בשטח של כ- 2.5 דונמים.

עורכות התוכנית הן אדר' רות שפירא ואדר' אורית אורנת.

בתוך כך החליטה הוועדה המחוזית באותה ישיבה להפקיד את תוכנית בית מילמן. מדובר בשטח של כ- 3 דונם ברחוב טאגור, בקרבת אוניברסיטת תל-אביב, וקניון רמת-אביב, כאשר ייעוד הקרקע המאושר היום הינו מגורים עם מסחר. בית מילמן נבנה בראשית שנות השישים כמעון לשיכון עולים, וכיום מתפקד כמבנה רב-תכליתי למעונות סטודנטים וכמרכז מסחרי בקומת הקרקע.

התוכנית מאפשרת הריסה של חלק מהמבנה המזרחי הקיים, ובנייה במקומו של בניין בן 16 קומות, מעל קומה מסחרית, לכ-90 יחידות דיור למגורים, וכן מרתפי חניה. בחלקו המערבי של בית מילמן הקיים ייועדו 8 קומות ל-40 דירות להשכרה ו/או למעונות סטודנטים, בשטח מרבי של 63 מ"ר.