HTC לועגת למתחרים ומכריזה על הסמארטפון One A9

ה-One A9 יושק בישראל בתחילת חודש נובמבר ■ מחירו בארה"ב יעמוד על 430 דולר, שהם 1,660 שקל ■ נשיא HTC: "צרכנים שקונים אייפון מבטיחים לעצמם להיות כבולים לחברה שתחליט עבורם מה הם כן ומה הם לא יכולים לעשות עם הסמארטפון; סמארטפוני אנדרואיד עמוסים באפליקציות שהמשתמשים לא בהכרח צריכים"

חברת HTC ערכה אתמול (ג') בניו יורק, אירוע להכרזת הסמארטפון החדש שלה - One A9. מדובר בסמארטפון המיועד לקטגוריית מכשירי הביניים וכזה שיהווה אלטרנטיבה ללקוחות שלא רוצים להשקיע את סכום הכסף שעולה מכשיר הדגל של החברה - One M9 שעלותו 3,200 שקל.

ה-One A9 מגיע בעיצוב המזכיר את דגם הדגל של החברה One M9. הסמארטפון עשוי כולו ממתכת עם ציפוי זכוכית בחלק הקדמי. הוא מגיע בצבעים: זהב טופז, אפור פחם וכסוף.

המסך של ה-A9 מגיע בגודל 5 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED וברזולוציית Full HD. ב-HTC מבטיחים שהתאורה האחורית במסך הזה תאפשר צפייה גם באור שמש ישיר. זכוכית המיגון של המסך היא מסוג גורילה גלאס 4 של חברת קורנינג.

ב-HTC לא ויתרו על שילוב מנגנון סריקת טביעת אצבע לשחרור נעילת המכשיר וגם חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון. המצלמה של ה-A9 כוללת חיישן 13 מגה פיקסל, מפתח צמצם f 2.0, מייצב תמונה (OIS) המאפשר לצלם תמונות עם חשיפה ארוכה בלילה ללא טשטוש. עוד אפשרויות הם מזהה פנים ומיקוד אוטומטי. מה שבפועל עוזר במיקוד מהיר. ניתן גם לצלם תמונות ולשמור אותם בפורמט RAW (קובץ גולמי שלא עבר עיבוד) ולא רק ב-JPEG.

ה-A9 כולל את מערכת ה-BoomSound של HTC, המספקת טכנולוגיית סראונד מתקן דולבי אודיו. זו אמורה לספק צליל מלא חיים ואמיתי. בנוסף, יש בסמארטפון מגבר היודע להכפיל ולשפר את רמת הסאונד באוזניות.

המעבד של ה-A9 הוא בעל 8 ליבות מסוג סנפדרגון 617 של קוואלקום במהירות 1.5 ג'יגה הרץ ו-1.2 ג'יגה הרץ. זיכרון העבודה הוא 3 ג'יגה ונפח האחסון הוא 32 ג'יגה.

הסוללה של המכשיר מגיעה בקיבולת 2150 מיליאמפר/שעה , כאשר HTC משלבת טכנולוגיית טעינה מהירה - Quick Charge 2.0. הסמארטפון כולל את מנגנון Doze השייך לאנדרואיד, היודע לכבות אוטומטית אפליקציות זוללות סוללה כאשר הטלפון אינו בפעולה.

הבטחות לצרכנים האמריקנים

ה-One A9 יתחיל להימכר בארץ ובעולם בתחילת נובמבר. מחירו בארה"ב יעמוד על 430 דולר, שהם 1,660 שקל. בארה"ב HTC מציעה לרוכשים מנוי לחצי שנה עבור שירות המוזיקה של גוגל, אחריות לשנה הכוללת שברי מסך וקורוזיה וגם התחייבות שעדכוני גרסה למערכת ההפעלה יגיעו 15 ימים לאחר ההגעה שלהם לסמארטפוני נקסוס של גוגל. ה-A9 מגיע עם מערכת ההפעלה הכי חדשה של גוגל - מרשמלו 6.0, אשר עליה מולבשת המעטפת של החברה - Sense.

"צרכנים שקונים אייפון, מבטיחים לעצמם להיות כבולים לחברה הרוצה לשלוט במכשירים הניידים שלהם וגם להחליט עבורם מה הם כן ומה הם לא יכולים לעשות עם הסמארטפון", אומר ג'ייסון מקנזי, נשיא HTC ארה"ב. "מהצד השני יש את אנדרואיד, וזו מערכת הפעלה נהדרת, רק שהסמארטפונים של היצרניות הפופולאריות מזוהים עם הפרסום שלהן והם עמוסים באפליקציות שהמשתמשים לא בהכרח צריכים".

ב-HTC מוסיפים שבחברות אחרות מוכרים שטח מהזיכרון עבור אפליקציות צד שלישי, בחברה הטיוואנית אומרים שהם מחזירים את המיקוד במשתמשים שלהם, כאשר הם חברו לגוגל ליצירת חוויה טובה יותר בסמארטפון שלהם ולאספקת עדכוני גרסה במהירות.