"מנגנון ממשלתי מזיק לחקלאים - אף אחד לא רוצה לבוא לכאן"

ועדת הכלכלה דנה בהתניית התאחדות החקלאים את החתימה על הסכם עם משרדי האוצר והחקלאות בנוגע לרפורמות המתוכננות בענף, בביטול הדרישה לאסור על בעלי לולים להחזיק גם במשחטות ובבתי אריזה

תרנגולות / צילום: תמר מצפי
תרנגולות / צילום: תמר מצפי

התאחדות החקלאים מתנה את החתימה על הסכם עם משרדי האוצר והחקלאות בנוגע לרפורמות המתוכננות בענף, בביטול הדרישה לאסור על בעלי לולים להחזיק גם במשחטות ובבתי אריזה. בדיון שהתקיים היום (ד') בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר יו"ר התאחדות החקלאים ומזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור כי "הדבר הכי גרוע שהאוצר מציע הוא עניין ההגבלים העסקיים ויש להוריד את הנושא מיידית מסדר היום".

לקריאה של צור הצטרף היום גם מזכ"ל התאחדות החקלאים אבשלום (אבו) וילן, שאמר: "מדוע יאסר על כ-30 מגדלי עופות להיות הבעלים של משחטה? הדבר נהוג בכל העולם ואין כל איסור על כך. האוצר מוביל את החוק בנושא זה במטרה שמגדלי הפטם יהיו עבדים ולא יוכלו להחזיק גם במשחטות או בבתי אריזה".

בין התאחדות החקלאים לבין משרדי האוצר והחקלאות מתקיים משא ומתן בעקבות הרפורמות המתוכננות בענפים השונים. על רקע דיונים אלה, נמנעה התאחדות החקלאים עד כה מפתיחת מהלכי מחאה שניסו להוביל קבוצות של חקלאים שטוענים כי הרפורמות המתוכננת יובילו לפגיעה בלתי הפיכה בחקלאות.

המו"מ מתמקד ברפורמה שמתכננים משרדי האוצר והחקלאות בענף הפטם ובפערי התיווך. "הגיל הממוצע של החקלאי הישראלי עומד כיום על 64. הסיבה לכך שאף אחד לא רוצה לבוא לחקלאות נעוצה במנגנון ממשלתי שפוגע וגורם נזקים לעוסקים בו", התריע במהלך הדיון בכנסת מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל קרא לצדדים להגיע להסכמות: "המשק המשפחתי הולך ונעלם ועשוי להימחק", אמר והוסיף כי "אזרחי ישראל הם הצרכנים שלנו - אבל אסור לנו לדרוס את החקלאים".