מייסדי AM:PM רוכשים אפליקציית סיטון ב-10 מ' ש'

גיא אדרי והאחים רן וגל בלינקס, שאליהם הצטרפה חברת דיפלומט, ישלמו בשלב ראשון 10 מיליון שקל לבעלי אפליקציית הסופרמרקט המקוון, משפחת אבקסיס ■ הסכום עשוי לגדול עד 30 מיליון שקל, בכפוף לאבני-דרך

מחסני חברת סיטון בשוהם / צילום: איל יצהר
מחסני חברת סיטון בשוהם / צילום: איל יצהר

חודשיים אחרי חשיפת "גלובס" על משא-ומתן מתקדם למכירת השליטה באפליקציית הסופרמרקט המקוון סיטון, נחתמה אתמול (ג') העסקה בין הבעלים הנוכחי של סיטון, משפחת אבקסיס, לבין הרוכשים - מייסדי AM:PM גיא אדרי והאחים רן וגל בלינקס, שאליהם הצטרפה חברת ההפצה דיפלומט.

במסגרת העסקה הרוכשים יהפכו לבעלי השליטה בסיטון עם 80% מהחברה, תמורת סכום ראשוני של 10 מיליון שקל שיוכל לגדול בהמשך עד 30 מיליון שקל, בכפוף לאבני-דרך שנקבעו בין הצדדים.

אפליקציית סיטון הושקה רשמית במארס אשתקד בידי משפחת אבקסיס, בעלי השליטה בחברת אביב קופות רושמות, שמציעה לבתי עסק ולרשתות שיווק קופות רושמות ממוחשבות. המרכז הלוגיסטי של סיטון יושב באזור התעשייה שוהם, והוא לב הפעילות של החברה.

הרעיון של סיטון הוא הקמת סופר ללא סניפים, הפעיל באינטרנט ובמובייל בלבד. המחסן הלוגיסטי מקבל סחורה ישירות מספקים, ובאמצעות משאיות שולח את ההזמנות ישירות אל בתי הלקוח.

בשונה מרשתות השיווק, ההתמקדות של סיטון היא באספקת מזון יבש, חומרי ניקוי, מוצרי היגיינה ועוד. סיטון אינה מספקת מוצרי חלב, פירות, ירקות, מוצרים קפואים וכדומה, וכך נחסכות עלויות משאיות הקירור. עם זאת, ללקוחותיה העסקיים - בהם בנקים, חברות היי-טק ומשרדי עורכי דין - היא מציעה גם מוצרי חלב ומוכרת בהיקפים שנאמדים בעשרות אלפי שקלים בחודש.

משקיעים בנדל"ן

מבחינת אדרי והאחים בלינקס מדובר בחזרה לתחום הקמעונאות, 9 שנים אחרי שמכרו את רשת הסופרמרקטים השכונתית AM:PM לקבוצת אלון, שהונהגה בידי דודי ויסמן, ב-143 מיליון שקל. מאז מכרו האחים בלינקס ואדרי את AM:PM, הם התנהלו מחוץ לעולם הקמעונאות המסורתי.

בין היתר חבר רן בלינקס לקבוצת יובלים של יזם הנדל"ן איציק ברוך, והשניים פועלים בשוק הנדל"ן למגורים. האחים בלינקס ושותפם אדרי גם מחזיקים בחברת אקזיט אלקטרוניקה, הזכיינית של מותג Hisense ביחד עם דרור דנון.

חברת דיפלומט, שנחשבת לאחת מחברות ההפצה הגדולות בישראל של מותגים מקומיים ובינלאומיים דוגמת פרוקטר אנד גמבל, הצטרפה לעסקה בשלבים המאוחרים. עד לאחרונה שקלו בדיפלומט להקים פעילות סחר מקוון נפרדת, אך בסוף החליטו לשלב ידיים עם מייסדי AM:PM כדי לרכוש את השליטה באפליקציית סיטון.

מהאחים בלינקס לא נמסרה תגובה. מחברת סיטון נמסר: "אין תגובה".