הטיפ היומי: מניה יוקרתית שעשויה לזנק 50% בשנה

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס מפחיתים את התחזיות ל-Burberry בשנים 2016-2017, אך עדיין מצפים להאצה בקצב הצמיחה במהלך 12 החודשים הקרובים ולביצועי-יתר

חברת מוצרי היוקרה Burberry Group  / צילום: בלומברג
חברת מוצרי היוקרה Burberry Group / צילום: בלומברג

חברת מוצרי היוקרה Burberry Group נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי של 5.6 מיליארד פאונד. החברה עוסקת בעיצוב, ייצור ומכירה של אביזרי אופנה תחת המותג Burberry, והיא מפעילה רשת קמעונית תחת שם המותג ברחבי העולם.

לאחרונה פרסמה החברה דוחות כספיים לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של השנה (תקופה שהסתיימה בסוף ספטמבר). בדוחות הציגה החברה האטה חדה בקצב הצמיחה (מעלייה של 6% ברבעון השני לירידה של 4% ברבעון השני). עם זאת, ב-Burberry מצפים לגידול משמעותי בקצב הצמיחה במחצית השנייה של השנה, ולא צופים ירידה נוספת ברווחיות.

מתחילת השנה ירדה מניית Burberry יותר מאשר מניות אחרות בסקטור. אנחנו מאמינים שזה קרה על רקע שתי נקודות עיקריות לדאגה. הראשונה היא ההאטה בתוצאות ביחס לתקופות המקבילות אשתקד, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני. עם זאת, מדובר בתופעה כללית בסקטור, שאינה ייחודית לחברה: גם לואי ויטון והוגו בוס הציגו ירידה בקצב הצמיחה שלהן, בין היתר בשל החולשה בביקושים בסין.

הדאגה השנייה היא סביב הירידה במינוף, לאחר מספר השקעות משמעותיות שביצעה החברה. בסופו של דבר, אנחנו מאמינים שזהו המבחן האמיתי של הנהלת Burberry, לצד פעילותה בתחום המותג והאסטרטגיה הדיגיטלית. אם החברה תצליח להציג האצה בקצב הצמיחה ושליטה על העלויות (אנחנו סבורים שהיא תצליח), זה יקל על הדאגות ויכול להוות קטליזטור משמעותי לביצועי-יתר של המניה בעתיד.

אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לשנים 2016-2017 במטרה לשקף את התוצאות שדווחו, אך עדיין מצפים להאצה בקצב הצמיחה במהלך 12 החודשים הקרובים, ולביצועי-יתר של Burberry בתקופה זו לעומת חברות יוקרה אחרות, בתמיכת היוזמות הדיגיטליות שלה. אנחנו מאמינים שהחברה מקדימה ב-3-5 שנים את חברות הסקטור בהשקעה בדיגיטל, והיא מובילה מודל עסקי חדש בשוק היוקרה.

בשל הפחתת התחזיות, אנחנו מורידים את מחיר היעד למניית Burberry מ-20.7 פאונד ל-19 פאונד. מחיר היעד החדש גבוה ב-50% ממחיר השוק, וההמלצה שלנו נשארת ללא שינוי, "קנייה".

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם