תקציב ההכנסות של ברצלונה העונה: 633 מיליון אירו

אלופת אירופה וספרד דיווחה ל"סוסיוס" כי היא צפויה לסיים את 2015/16 עם מחזור שיא, שעדיין יהיה נמוך יותר משל היריבה הגדולה ריאל מדריד; ההוצאות יסתכמו ב-598 מיליון אירו ■ נשיא המועדון חשף כי עדיין אין חתימה על חידוש הסכם החסות מול קטאר - וכי תנאי הפתיחה למו"מ הם 65 מיליון אירו לעונה

שחקני ברצלונה לפני משחק ליגת האלופות מול בוריסוב / צלם: רויטרס
שחקני ברצלונה לפני משחק ליגת האלופות מול בוריסוב / צלם: רויטרס

ישיבת חברי המועדון של ברצלונה ("סוסיוס") שהתקיימה היום (א'), אישרה בין היתר את התקציב לעונת 2015/16. ההכנסות צפויות לעמוד על 633 מיליון אירו, במה שיהפוך את השנה הקרובה למכניסה בתולדות המועדון הקטאלוני, ותגלם עלייה של 4% בהשוואה לעונת 2014/15, שהסתיימה עם הכנסה כוללת של 608 מיליון אירו.

ההוצאה הכוללת הצפויה ב-2015/16 לפי הנתונים שהוצגו היום ל"סוסיוס" תעמוד על 598 מיליון אירו. כלומר, המועדון מצפה לסיים את העונה ברווח תפעולי של כ-35 מיליון אירו. הוצאות שכר השחקנים יעמדו העונה על 73% מכלל התקציב של המועדון. 

"הסוסיוס" גם דווחו היום כי החוב הכללי של המועדון צמח מ-287 מיליון אירו בתום העונה החולפת, ל-328 מיליון אירו (עלייה של 14% בתוך שנה). עם זאת, מאז עונת 2010/11 הצליח המועדון לחתוך את החוב ב-102 מיליון אירו.

למרות הציפיות כי יביא בשורה לשולחן - הנשיא ג'וזפ מאריה ברתומיאו לא הסכים להתייחס לעניין הארכת חוזה החסות המדובר של ברצלונה עם קטאר אירווייז, חברת התעופה הלאומית של קטאר - אשר מסתיים בסוף העונה הנוכחית. הוא כן הסכים לחשוף את תנאי הפתיחה של המו"מ, שלדבריו עדיין נמשך - לפיהם ברצלונה דורשת מינימום 65 מיליון אירו לעונה עבור חסות ראשית, בהסכם של שלוש שנים לפחות. סכום שנתי זה דומה למה שמקבלת כיום מנצ'סטר יונייטד האנגלית משברולט - הסכם החסות הראשי היקר ביותר בכדורגל העולמי. ההסכם הנוכחי של ברצלונה עם הקטארים שווה פחות מ-35 מיליון אירו בעונה.

למרות הכנסת שיא בעונת 2014/15, הרווח הנקי של ברצלונה הסתכם ב-15 מיליון אירו בלבד (לעומת 41 מיליון אירו בעונה שלפני כן). הסיבה העיקרית לירידה ברווח: בדוחות הכספיים של המועדון מצוין כי בשל האמברגו שהטילה פיפ"א על פעילות הקבוצה בשוק ההעברות, המועדון רכש בקיץ 2014 שחקנים בסכום כולל של 150 מיליון אירו. "בשל העונש של פיפ"א, החתמנו שחקנים בסכום כפול ממה שאנחנו רגילים", אמרו במועדון. סיבה נוספת היא העובדה שהמועדון שילם עשרות מיליוני אירו מענקים לשחקנים, עבור עונה מושלמת שהסתיימה בטרבל.

יש לציין כי גם עונת השיא הקודמת עדיין לא מצליחה להביא את ברצלונה לנתונים של יריבתה ריאל מדריד - "הבלאנקוס" דיווחו לאחרונה כי סיימו את עונת 2014/15 עם הכנסה כוללת של 660 מיליון אירו, שהניבו רווח נקי של 42 מיליון אירו.