שר האוצר האמריקאי ג'ק לו: פוטנציאל לקטסטרופה כלכלית

לו כתב טור דעה, שפורסם בעיתון  USA Today, בו הוא מבקר בחריפות את המחוקקים בקונגרס על כך שהם שוב ממתינים עד הדקה האחרונה לפני שמחליטים להעלות את תקרת החוב ■ ביום שלישי הבא, אם תקרת החוב לא תעלה מעל 18.1 טריליון דולר, ארה"ב תיכנס לחדלות פירעון

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הקונגרס מסתכן במשבר עצום ע"י כך שהוא מתחמק מהעלאת תקרת החוב, כך מאשים שר האוצר האוצר האמריקאי ג'ק לו בטור דעה שפורסם היום (ב') בעיתון USA Today.

ארה"ב שוב ניצבת בקצה של הצוק הפיסקאלי ואם המחוקקים האמריקאים לא יעלו את תקרת החוב העצומה שעומדת כעת על 18.1 טריליון דולר, לכל היותר עד ליום שלישי הבא, היא למעשה לא תוכל לשרת את חובותיה ותיכנס לחדלות פירעון. 

"אנחנו נמצאים במסלול של צמיחה כלכלית, אך בעוד 8 ימים ייגמר לאוצר הכסף", כתב לו והוסיף כי ישנם מחוקקים בקונגרס שמסכנים את הכלכלה האמריקאית ע"י כך שממתינים לדקה האחרונה לפני שהם מסכימים לפעול ולהעלות את תקרת החוב. "הקונגרס עלול לגרום לתאונה נוראית", לדבריו.

שר האוצר חזר והאשים את המחוקקים בקונגרס כי הם "דחפו את ארה"ב לסף של קטסטרופה כלכלית ב-2011 ו-2013 ע"י כך שהמתינו לרגע האחרון לפני שהסכימו להעלות את תקרת החוב.

מאז 1960 הקונגרס האמריקאי פעל 78 פעמים כדי להעלות את תקרת החוב או לשנות את ההגדרה של אותה תקרה. 49 פעמים היו תחת שלטון של נשיאים רפובליקנים ו-29 פעמים היו תחת נשיאים דמוקרטים.