עיתון "הארץ" בוחן את סגירת בית הדפוס

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, בוחן אפשרויות הדפסה חלופיות מול העיתונים "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות"

בניין "הארץ" / צילום: תמר מצפי
בניין "הארץ" / צילום: תמר מצפי

קבוצת "הארץ"-"דה מרקר" בוחנת את סגירתו של בית הדפוס שברשותה והעברת הדפסת עיתוניה היומיים בבתי דפוס של גופי תקשורת אחרים.

ל"גלובס" נודע כי מו"ל הקבוצה, עמוס שוקן, פועל מול העיתונים "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות" לבחינת עסקה שתאפשר לו להעביר את ההדפסה אל בתי הדפוס שבבעלותם.

מגמת סגירת בתי דפוס המשמשים עיתוני פרינט הולכת ומתפשטת ברחבי העולם, יחד עם הצטמצמות הקריאה בעיתוני הנייר ובכללה ירידה בכמות הגיליונות והמעבר אל המהדורות האינטרנטיות. גופים רבים, כמו ה"לה מונד" הצרפתי, שמכר באחרונה את בית הדפוס שברשותו, ממשיכים לחזק את המהדורה המודפסת שלהם לצד המהדורה הדיגיטלית, אך מעדיפים לוותר על ניהול ותחזוקה של בית הדפוס.

בניגוד למגמה העולמית, בסוף שנת 2013 רכש שלדון אדלסון, הבעלים של העיתון "ישראל היום", את בית הדפוס של העיתון "מעריב" בבת-ים. עד אז, במשך שנים הודפס העיתון בבית הדפוס של "הארץ", והעשיר את קופתו במיליוני שקלים בשנה.

עוד לא שלב מעשי

שוקן אמר ל"גלובס" כי התקיימו מגעים בינו ובין ל"ישראל היום", כדי שזה ירכוש את בית הדפוס שלו וימשיך להדפיס במתקניו.

"רעיון סגירת הדפוס והעברת ההדפסה למיקור חיצוני עלה בשיחות", אמר שוקן.

לדבריו, ראוי שהשוק יתכנס למצב של שני בתי דפוס דומיננטיים במקום שלושה, בשל גודלו ומצבו הכלכלי.

"אני לא יכול להגיד שבשלב זה הדבר נמצא בשלב מעשי", אמר שוקן. "היו שיחות מול 'ידיעות אחרונות' ומול 'ישראל היום'. אין ספק שיש היום עודף כושר ייצור בתחום בישראל. זה נכון לעבור לשני בתי דפוס, מבחינה כלכלית. זה לא קורה, כי לוקח לאנשים זמן להפנים את זה, לוקח זמן להנחיל קונספט - זו תעשייה שמרנית".