דוח הוט: חולשה במנועי הצמיחה, הפסדים כבדים בסלולר

הרווח הנקי ברבעון השלישי צנח ב-95% לכ-4 מיליון שקל ■ מספר מנויי הטלוויזיה ירד לכ-828 אלף ■ הרווח התפעולי צנח בכ-57% ■ הוט מובייל הסבה הפסד תפעולי של 100 מיליון שקל ■ שכר המנכ"לית טל גרנות-גולדשטיין יעלה ל-100 אלף שקל

נמשכת החולשה בתוצאות חברת התקשורת הוט. החברה, שמתגאה בשיפור השירות, ואף החליפה מנכ"ל כדי להתמודד עם הירידה בתוצאות, רשמה ברבעון השלישי של 2015 ירידה של 2.1% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 999 מיליון שקל, אך השחיקה ברווחיות היא דרמטית: הרווח התפעולי הרבעוני התכווץ בכ-60%, והרווח הנקי כמעט התאפס, וירד מ-85 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2015.

עם זאת, מדובר על שיפור לעומת ההפסד הנקי שנרשם ברבעון הקודם. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 ההכנסות ירדו ב-2.1% והסתכמו ב-3 מיליארד שקל, והרווח הנקי נחתך ב-88% ל-20 מיליון שקל.

"לקראת סוף הרבעון השלישי ניכרת מגמת שיפור בתוצאות, הנובעת מצמצום נטישת הלקוחות ומשיפור השירות, והמשך פיתוח התשתיות והטכנולוגיה", מסרה מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין. הוט נמצאת בבעלות פטריק דרהי.

תוצאות הוט
 תוצאות הוט

מגזר הסלולר של הוט, חברת הוט מובייל, ממשיך להציג סימני מצוקה. אמנם סך ההכנסות ממגזר זה עלה ב-4.9% מהרבעון המקביל, ל-237 מיליון שקל, אך הדבר נבע מעלייה בהכנסות ממכירת ציוד, ואילו ההכנסות משירותי סלולר נותרו כמעט ללא שינוי. יתרה מכך, הפעילות רושמת הפסד תפעולי של 100 מיליון שקל ברבעון ועוברת ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלילי של 5 מיליון שקל.

מספר מנויי הסלולר של הוט מובייל בסוף הרבעון היה כ-1.2 מיליון, נתח שוק של 11%, ועלייה של 70 אלף מנויים נטו מהרבעון הקודם. עם זאת, ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי סלולר) נשארה דומה לרבעון הקודם, 55 שקל, ירידה של 19% מהרבעון המקביל.

וכך, למרות הגידול במספר המנויים, אין גידול בהכנסות משירותים; פירוש הדבר הוא שהוט שוחקת את ההכנסה שלה כדי לגייס מנויים חדשים, בתקווה שהתחרות תיבלם.

במגזר הטלוויזיה בכבלים ירדו ההכנסות הרבעוניות ב-4% ל-776 מיליון שקל, וה-EBITDA ירד ב-5.3% ל-425 מיליון שקל. בסוף הרבעון היו להוט קצת מעל מיליון לקוחות, ירידה של 13 אלף מהרבעון הקודם.

אם בעבר התגאתה הוט בגידול במספר מנויי הטריפל - השירות הרווחי ביותר עבורה - הרבעון השלישי הוא השני ברציפות שבו היא מאבדת מנויי טריפל. בסיומו היו לה 479 אלף לקוחות, ירידה של 4,000 מנויים נטו. האסטרטגיה של הוט הייתה הגדלת מנויי הטריפל, ושם היה הדגש שלה, אולם התוצאות מוכיחות שלפחות כרגע האסטרטגיה לא נושאת פירות, ושני מנועי הצמיחה - הטריפל והסלולר - נמצאים בירידה.

בתחום הכבלים הוט מושפעת מהתחרות החדשה מצדה של סלקום, שהשיקה בתחילת השנה את שירותי הטלוויזיה שלה. בעבר הוט טענה כי היא אינה חוששת מהטלוויזיה של סלקום, אך נראה כי החברה כן משלמת מחיר.

בתוך כך, הוט הודיעה גם על עדכון שכרה של המנכ"לית טל גרנות-גולדשטיין ל-100 אלף שקל. כזכור, גרנות-גולדשטיין נכנסה לתפקידה לפני מספר חודשים, והחברה הצהירה על כך ששכרה יעמוד על 60 אלף שקל "בלבד".

הסיבה לכך ששכרה של גרנות-גולדשטיין היה נמוך מהשכר של המנכ"ל הקודם הוסברה בכך שהחברה נמצאת במצב לא טוב, ומן הראוי שכניסתה לתפקיד תהיה צנועה, ולכן תמשיך ותישאר עם השכר שלה כמנהלת חטיבה בחברה. כעת נראה כי לדעת הדירקטוריון השתפר מצבה של הוט, וגרנות-גולדשטיין זכתה להקפצת שכר.