פסגות באופטימיות זהירה: קנו מניות גז, בעיקר דלק קידוחים

האנליסט נעם פינקו חוזר לסקר את מניות הגז, ומצמיד למניות הסקטור המלצת "תשואת יתר" ■ דלק קידוחים היא המועדפת, לאור תמחור נוח יותר

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

בית ההשקעות פסגות חוזר לסקר את מניות הגז לאחר תקופה מסוימת, עם בשורות חיוביות משהו למשקיעים. האנליסט נעם פינקו מחדש סיקור תחת הכותרת "אופטימיות זהירה", וממליץ על כל מניות הסקטור ב"תשואת יתר", כאשר דלק קידוחים היא המועדפת מבין מניות קבוצת דלק, לאור תמחור נוח יותר. "גם מניות תמר, בהנחת ייצוא למצרים, נראות מעניינות", כותב פינקו.

פינקו מעניק לדלק קידוחים מחיר יעד של 16.4 שקל, פרמיה של כ-20% על מחיר השוק. לאבנר מוצמד מחיר יעד של 2.84 שקלים, לרציו 34 אגורות (דיסקאונט של כ-13%) ולדלק קבוצה - 1,070 שקל (דיסקאונט של כ-11%).

"בשורה התחתונה", כותב פינקו, "הסרת החסם הרגולטורי הינה הכרחית, אך העבודה הקשה רק מתחילה, כאשר האתגר הראשון הוא חתימה על חוזים בסביבת מחירים בעייתיית. המודלים שלנו מניחים כי חוזים ייחתמו ולוויתן יפותח ותמר יורחב. עם זאת, רמת המחירים הנמוכה יחסית ושיעור היוון גבוה יחסית בלווייתן (12%), לצד אי מתן תוספת לתרחישים ייצוא נוספים מטעמי שמרנות וסיכון, פוגעים בשווי המאגר המוערך על ידינו".

פינקו מוסיף כי "עמידה ביעדים שהוצבו - חתימת חוזים, השגת מימון ופיתוח - יובילו בהדרגה להורדת שיעור ההיוון וליצירת ערך נאה במניות, כמו גם שינויים לטובה, אם יהיו במחירים ותרחישי ייצוא נוספים, במידה ויתרחשו".