זוכי פרס הרדיו: אליקו, אסתי פרז ושי ודרור

אגודת העיתונאים בת"א הכריזה על הזוכים בפרסי הרדיו שיוענקו בחודש הבא בכנס אילת לעיתונות ■ אהוד גרף, איש גלי צה"ל שפרש השנה לגמלאות, יקבל פרס על מפעל חיים

דרור רפאל / צילום: יוסי כהן
דרור רפאל / צילום: יוסי כהן

אגודת העיתונאים בתל-אביב הכריזה על הזוכים בפרסי הרדיו שיוענקו בחודש הבא בכנס אילת ה-9 לעיתונות.

על-פי החלטת חבר השופטים, איש הרדיו הוותיק אהוד גרף יקבל פרס על מפעל חיים. גרף, איש גלי צה"ל שפרש השנה לגמלאות, "מוכר בציבור בעיקר כקריין חדשות, מהפינה '60 שניות על' וממשדרים רבים, אולם עיקר תרומתו לתחנת השידור הציבורית, התמקדה בשמירה ובטיפוח תוכניות דוקומנטריות איכותיות. באישיותו ובפועלו הכשיר גרף דור שלם של עורכים, מפיקים ושדרים, שהבינו שלא על החדשות בלבד יעמוד הרדיו הציבורי", ציין חבר השופטים.

פרס תוכנית האקטואליה הטובה ביותר יוענק לתוכנית יומן הצהריים "בחצי היום" של רשת ב' בקול ישראל בעריכת אורית ברקאי ובהגשת אסתי פרז. על-פי החלטת חבר השופטים, "צוות יומן הצהריים של קול ישראל הוא דוגמה לנחישות ולהתמדה בחתירה למצוינות עיתונאית". צוין גם כי הענקת הפרס לצוות יומן הצהריים מהווה גם הערכה רבה והוקרה למערכת העיתונאית של קול ישראל.

פרס תוכנית המלל הטובה ביותר, שאינה אקטואליה, יוענק לתוכנית "שי ודרור" עם שי גולדשטיין ודרור רפאל ברדיו ללא הפסקה 103FM. "תוכנית הבוקר הסאטירית, שעלתה לאוויר בספטמבר 2007 ברדיו ללא הפסקה ומשודרת במרכז הארץ ובצפונה, הפכה במהלך השנים לתוכנית אהובה ופופולרית הזוכה לשיעורי האזנה גבוהים. הצמד הפרוע והבועט נודע גם בשל האייטם הקבוע בתוכנית, שזכה לכותרות רבות - 'שיחת טלפון מפתיעה'", נכתב.

הוועדה החליטה להעניק את פרס תוכנית המוזיקה הטובה ביותר ל"ערב ים-תיכוני" בהגשת אלי כהן (אליקו) בתחנת הרדיו לב המדינה 91FM. "התוכנית חרתה על דגלה את קידום המוזיקה הים-תיכונית ברדיו בישראל, עוד בתקופה שבו הייתה בשוליים ולא בזרם המרכזי. במהלך 15 השנים בהן התוכנית משודרת היא נתנה במה לזמרים הים-תיכוניים המוכרים כיום לכל - ובמיוחד לדור הצעיר שחיפש מקום לחשיפה ראשונה ולא קיבל אותה במקומות אחרים", נכתב.

הוועדה בראשותו של אמנון נדב החליטה להעניק פרס לפרוייקטים מיוחדים ל"שקופים" - פרויקט חברתי מיוחד של רדיו חיפה 107.5FM ו"פרויקט סביבתי לשמירה על פרחי הבר בישראל" של רדיו אקו 99FM.

בנוסף החליטה הוועדה לציין לשבח את ספיישל "בחירות 2015 בהגשת שון האניטי", ששודר ברדיו תל-אביב 102FM - ובו-זמנית במקביל לקהל מאזינים של 14.5 מיליון איש ב-514 תחנות רדיו ברחבי ארה"ב.