ג'ורדן, קיובן וטד לאונסיס משקיעים 44 מיליון ד' בחברת סטטיסטיקה

לפי דיווחים, השלושה, בעלי קבוצות NBA - ביצעו את ההשקעה בחברה השווייצרית Sportradar, שהחלה לחדור לשוק הספורט האמריקאי בשנתיים האחרונות - מתוך ציפייה להרוויח מהלגליזציה הצפויה של הימורים בארה"ב

מייקל ג'ורדן / צילום: רויטרס
מייקל ג'ורדן / צילום: רויטרס

אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן, בעליה של קבוצת ה-NBA שארלוט הורנטס - הוא בין המשקיעים החדשים שגייסה חברת הסטטיסטיקה השווייצרית Sportradar שיזרימו לה 44 מיליון דולר. כך מדווחת התקשורת בארה"ב.

שחקן העבר של שיקגו בולס מצטרף בהשקעה לשני בעלים נוספים של קבוצות NBA: טד לאונסיס (וושינגטון וויזארדס) ומארק קיובן (דאלאס מאבריקס).

Sportradar חדרה לראשונה לשוק הספורט האמריקאי ב-2013, ומאז חתמה על הסכמי שיתוף פעולה בתחום הדאטה עם ה-NFL (ליגת הפוטבול המקצוענית), ה-NHL (הוקי קרח) והנאסקר (מירוצי מכוניות). לטענת ראשיה, היא מפיקה את נתוניה באמצעות ניטור של 325 אלף אירועי ספורט שמתקיימים בכל שנה, מ-48 ענפים שונים. בין לקוחותיה ניתן למנות גם את ענקיות האינטרנט גוגל ו-יאהו.

"Sportradar נמצאת בעמדה מצוינת להפוך לכוח גלובלי בתעשיית הדאטה הספורטיבית", אמר קיובן ל"טק קראנץ'". "מדעני הדאטה שלהם הם מדהימים".

על-פי אתר sportspromedia, ג'ורדן, לאונסיס וקיובן ביצעו את ההשקעה מתוך ציפייה להרוויח מהלגליזציה המתקרבת של הימורי ספורט בארה"ב, כאשר Sportradar אמורה לספק לקהל המהמרים סטטיסטיקה ברמה גבוהה "לעבוד" איתה. גם תעשיית הפנטזי האמריקאית עשויה ליהנות מכך.