עיתון חרדי: "לא עולים להר הבית, אל תרצחו אותנו"

סגן עורך עיתון "משפחה" החרדי פתח את מאמרו עם קטע בשפה הערבית שבו הדגיש: "לא תראו חרדים שעולים להר" ■ המאמר גרר ביקורת ורבים טענו כי הוא מאשים את העולים להר בגל הטרור, ומבקש להימנע מהרג של חרדים בלבד

חרדים ירושלים העתיקה / צלם : רויטרס
חרדים ירושלים העתיקה / צלם : רויטרס

"לבני הדודים החיים על חרבם, הפסיקו לרצוח אותנו" - במילים אלה, בשפה הערבית, פנה השבוע סגן עורך העיתון החרדי "משפחה", אריה ארליך, לאוכלוסייה הערבית במאמר שכתב. בדבריו טען כי לחרדים אין שום עניין בעלייה להר הבית, ועל כן על המחבלים שלא לראות בהם כמוקד לפעילותם. המאמר עורר סערה בקרב קוראי העיתון, וברשתות החברתיות טענו כי ארליך מאשים את העולים היהודים להר הבית בגל הטרור הנוכחי, וכי מדבריו עולה הקריאה להפסיק לרצוח חרדים בלבד.

"אנחנו מתנגדים בתוקף לעלייה להר הבית", הוא כתב והזכיר את העמדה ההלכתית שאימצו רוב המנהיגים החרדים בהווה ובעבר שלפיה חל איסור חמור לעלות בימים אלה למתחם. "לפיכך, לא תראו חרדים שמטפסים בהר, למעט משפחה אחת, בודדת שפועלת על דעת עצמה, וזוכה להוקעה על מעשיה. אז גם אם יש בידיכם מידע מוצק על רצון ישראלי לשנות את הסטטוס-קוו בכיפת הסלע - מה שלא נכון למיטב ידיעתנו - לציבור החרדי אין לכך כל קשר. אז אנא, הפסיקו לרצוח אותנו".

לאחר המסר בערבית כתב ארליך במאמרו: "לא להיבהל - שום פורץ מחשבים איסלאמי עדיין לא השתלט על מחשבי מערכת העיתון. הטקסט הזר שפותח את הטור אינו תוצאה של פעולת זדון, אף לא תולדה של טעות דפוס. זוהי בסך הכול פנייה לבני הדודים החיים על חרבם, מתוך הנחה שהמגזין יתגלגל לעיניו של בעל השפעה ערבי כלשהו".

דבריו של ארליך, כאמור, עוררו זעם רב. ארנון סגל, פעיל הר הבית, אמר לוואלה! NEWS: "נעתקו המילים מפי כשראיתי את המאמר הזה. אני מלא רחמים על טיפוסים כאלה שחושבים שמה שיעזור להם זה אם ישכנעו את הרוצחים שידיהם לא במעל. ראינו שרוצחים בנו ללא קשר להתגרות או לעלייה להר הבית".

לדברי סגל, "הסימון הזה של כותב המאמר, 'אל תפגעו בנו אלא באלה שבאמת עולים להר', הוא דבר חמור מאד. כל אדם סביר מבין עד כמה הדברים מטורפים ומופרכים ואין קשר לשאלה אם אתה חובש מגבעת, כיפה סרוגה או לא

בתגובה לפרסום המאמר אמר ארליך כי "הטור ב'משפחה' אומר שמלחמת הדת הזו היא הסתה פראית שמקורה בשמועה דמיונית. רוב שומרי המצוות אינם עולים להר הבית, ולו מהסיבה ההלכתית. גם אלה שעולים להר - עושים זאת מתוך תחושה של זיקה היסטורית למקום ולא בשל כוונות מעשיות כלשהן. הטור מנסה - בלא מעט נאיביות, יש להודות - לקרוע את המסכה מעל לתוקפנות הפלסטינית הרצחנית שהולכת עשרות שנים לאחור, ולנטרל את ההסתה האיסלאמית השקרית. מי שמנסה לקחת את הדברים למקום אחר ופופוליסטי - כנראה לא קרא את הטור. לכל היותר ראה ברשת את הגימיק שמופיע בראשיתו ובחר באופציה" חובש דבר לראשך. אדם נורמלי לא מנסה להבין את לב הרוצחים".