מיני מבחן: אינפיניטי Q70 2015 - עידון יפני

ה-Q70 נראית ייצוגית מבלי לצעוק ולבשר על נוכחותה; מנהלים שרוצים לשמור על פרופיל ציבורי נמוך ימצאו בכך ברכה, אך ספק אם היא תאומץ בחום בקרב חסידי האסכולה של "תסתכלו עליי יש לי כסף"

קונצרן רנו ניסן מייצר ומוכר בשנה מעל 8 מיליון מכוניות בארבע יבשות, ומציע מאות דגמים. בקצה הייצוגי של הפירמידה ניצב מותג היוקרה איפיניטי ובקצה העליון של המותג נמצאת ספינת הדגל החדשה Q70. זהו ללא ספק נטל כבד ומחייב שמוטל על המכונית, במיוחד לאור העובדה שמדובר ב"סיבוב שני".

הדור הראשון שהוצע תחת השם M בתחילת העשור, לא הצליח להותיר חותם משמעותי על השוק. הפקת הלקחים ניכרת בדור החדש. זו עדיין מכונית ארוכה (קצת פחות מ-5 מטרים) ורחבה, עם עיצוב שתופח כלפי הירכתיים, אולם אם ה-M נראתה שמנמנה, ה-Q70 עברה קורס מזורז בחדר הכושר וקיבלה מראה אתלטי יותר עם חרטום אגרסיבי בעל שפע כונסי אוויר מושחרים וחישוקי ענק מרהיבים. פרופיל הצד מאוזן יותר אם כי בזווית ומאחור היא עדיין נראית די אמורפית.

ה-Q70 נראית ייצוגית מבלי לצעוק ולבשר על נוכחותה. מנהלים שרוצים לשמור על פרופיל ציבורי נמוך ימצאו בכך ברכה, אך ספק אם היא תאומץ בחום בקרב חסידי האסכולה (ההולכת וגדלה בשוק הפרימיום הישראלי) של "תסתכלו עליי יש לי כסף".

תא הנוסעים, כמו בכל אינפיניטי, הוא תענוג ולחושים. עיבודי העור, העץ והמתכת הכסופה, שעוטפים את בתא, נראים כאילו יוצרו בעבודת יד על-ידי אמני זן יפנים. בידוד הרעשים מושלם יוצר סביבה אקוסטית אידיאלית עבור מערכת הקול האימתנית והנדסת האנוש מצוינת.

אנחנו לא מעריצים גדולים של ריפוד בגווני שחור על שחור, וגם לוח המחוונים הקלאסי, שמציג שני שעונים עגולים וענקיים, נראה מעט שמרני ומיושן בהשוואה לעיצובי ההיי-טק שמקובלים כיום בפלח היוקרה. אבל חובבי הצעצועים יוכלו להתנחם במסך מולטימדיה ענק שמציע אין סוף אפשרויות. מרווח הפנים תואם את המקובל בקבוצה אם כי כרית המושב האמצעי מאחור לא מעוצבת בצורה מזמינה במיוחד.

מתחת למכסה המנוע, שקימוריו העגלגלים נשקפים לעיניו של הנהג, נמצא מנוע ה-V6 המוכר של אינפיניטי בנפח 3.7 ליטר, עם 320 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 7 מהירויות. כמו כל דבר במכונית הזו, עידון הוא שם המשחק של יחידת ההנעה. זו מכונית שיכולה להגיע מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד בדרך ל-250 קמ"ש, ואין לה מחסור בדחף בשום תנאי. אפילו במצב הספורטיבי של התיבה, העברת הכוח חלקה והדרגתית ולא קל להשיג "בעיטות כוח" מרגשות. כצפוי, צריכת הדלק של המנוע הגדול לא מבוטלת וצריך רגל עדינה. לא קל להתקרב לנתון המוצהר של 10 קילומטרים לליטר. לחסכנים קיימת גרסה היברידית, אך היא יקרה הרבה יותר.

נוחות הנסיעה טובה מאוד, כפי שניתן לצפות, אם כי המתלים מכוילים יותר לטעם האירופאי מאשר לטעם האמריקני הרך. התנהגות הכביש טובה, למעט הגה שתגבורו המשתנה לא ממש מדויק, והתחושה הכללית היא של מכונית שיכולה לעשות הרבה יותר על כבישים רציניים מאשר בעליה ירצה אי פעם.

במסגרת ההשקה המחודשת, חתכה אינפיניטי את מחיר המכונית ל-379 אלף שקל. בשורה התחתונה, ה-Q70 היא בהחלט תמורה מרשימה לכסף למי שכבר עבר את שלב הפוזה בחייו.