עסקת אל על-בואינג לרכישת 9 מטוסי דרימליינר יוצאת לדרך

במקביל, אל על תחכור עוד שישה מטוסים מחברות החכרת מטוסים, כך שבסך הכול צפויה החברה להתחדש ב-15 מטוסי דרימליינר

דוד מימון וריי קונור / צילום: שלומי יוסף
דוד מימון וריי קונור / צילום: שלומי יוסף

חברת אל על ובואינג חתמו היום (ה') על העסקה לרכישת תשעה מטוסים חדשים מסוג דרימליינר, מדגמי בואינג 787-8 ו-787-9 (שני מטוסים מתוכם יימכרו לחברת החכרה, וייחכרו מחדש). במקביל, אל על תחכור עוד שישה מטוסים מחברות החכרת מטוסים, כך שבסך הכול צפויה החברה להתחדש ב-15 מטוסי דרימליינר. בנוסף, הוענקה לאל על אופציה לרכישת 13 מטוסים נוספים מדגמים אלה. שווי העסקה מוערך ב-1.25 מיליארד דולר והמטוסים החדשים צפויים להתקבל בחברה החל מהרבעון השלישי של שנת 2017.

ריי קונור, נשיא ומנכ"ל קבוצת התעופה האזרחית של בואינג, הגיע לישראל והשתתף בטקס החתימה עם מנכ"ל אל על, דוד מימון, שהתקיים בהאנגר אל על בנתב"ג במעמד שר התחבורה, ישראל כ"ץ.

מימון אמר היום כי "מטוסים אלו יחליפו את מטוסי ה-747-400 ו-767 והם מיועדים לטוס ליעדים בטווח הבינוני והארוך. המטוסים הינם בעלי טכנולוגיה חדשנית ומהמתקדמים בעולם, מעניקים חווית לקוח איכותית, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים ליעילים וחסכוניים בצריכת דלק, בניצולת ובעלויות האחזקה".

קונור: "אנו גאים בבחירה של אל על במטוסי בואינג כחלק מההחלטה לחדש את צי המטוסים של החברה. המטוסים מדגם 787 מתאימים בצורה מושלמת לנתיבים ארוכי הטווח והבינוניים של אל על. הזמנת המטוסים תשפר את ביצועי החברה ואת נוחות וחווית הטיסה ואנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה שלנו עם אל על, שנמשך כבר חצי מאה".