הרשת החברתית: בכירים במשק מגלים איזו קבוצה הם אוהדים

מיהו איש העסקים שהתיר לבתו להתחתן רק אחרי שווידא שהחתן לעתיד הוא אוהד מכבי חיפה? מי המנכ"ל שלא יישן אם לא יראה את יוסיין בולט? ומי מרגישה הכי בבית כשהיא באצטדיון?

"לבת שלי נתתי אישור להתחתן רק אחרי שווידאתי שהחתן אוהד מכבי חיפה"

שמשון הראל, בעלים משותף של חברת אמריקה ישראל להשקעות

- איזה ענף ספורט אתה אוהד?

"כדורגל".

- איזו קבוצה אתה אוהד?

"מכבי חיפה בכדורגל".

- למה דווקא אותה?

"אני בא מבית שהייתה בו אהבה לכדורגל ואהבה למכבי חיפה בפרט, הן מצד אבי והן מצידה של אמי שהיא ילידת וינה שם אהבה את קבוצת הכדורגל היהודית 'הכוח וינה' בה שיחק אחיה. אני זוכר שבילדותי היינו הולכים לראות משחקי בית בחיפה ומדי שבת נוסעים למשחקי חוץ בבאר-שבע, ירושלים, צפת, קריית גת, תל-אביב ועוד. זה היה הבילוי המשפחתי".

- אתה נוסע למשחקים או מסתפק בצפייה בטלוויזיה?

"מעת לעת כשהקבוצה משתתפת בגביעי אירופה השונים, אני נוסע לעודד. לפני שנתיים ליוויתי את הקבוצה מול אלקמאר בהולנד, וגם למשחק מול סטיוואה בבוקרשט ושנים לפני כן מנצ'סטר יונייטד ולאולימפיאקוס ביוון".

- האהדה שלך לכדורגל באה לידי ביטוי בדרכים נוספות?

"שמחתי שראש עיריית חיפה יונה יהב פנה אליי ב-2007 וביקש ממני לעמוד בהתנדבות בראש פרויקט התכנון וההקמה של אצטדיון סמי עופר, היום אצטדיון הבית של מכבי חיפה. לבתי, אגב, נתתי אישור להתחתן רק אחרי שווידאתי שהחתן שלי הוא אוהד מכבי חיפה".

"יש משהו קסום בלאהוד קבוצה מהפריפריה"

צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל

- איזה ענף ספורט אתה אוהד?

"כדורגל".

- איזו קבוצה אתה אוהד?

"הפועל באר-שבע בכדורגל".

- למה דווקא אותה?

"גדלתי בבאר-שבע בשכונה ה. אחי, רז, מגיל 9 היה לוקח אותי לאיצטדיון המיתולוגי וסרמיל בכל שבת שבה יש משחק. אוכלים צהריים בבית וצועדים ליציעי הבטון הקרים בחורף והחמים בקיץ. היום אני כבר לא גר בבאר-שבע, אבל עדיין משתדל ללוות את הקבוצה במשחקי הבית וגם במשחקי החוץ אחי מצטרף וגם הבן שלו ושתי בנותיי. מעבר לכך שגדלתי בבאר-שבע יש משהו קסום בלאהוד קבוצה מהפריפריה. זאת אהדה אמתית שמחה וכואבת אהדה שאי-אפשר להחליף, והיא גורמת לכך גם להרגיש מיוחד".

- אתה נוסע למשחקים או מסתפק בצפייה בטלוויזיה?

"אני משתדל להגיע לרוב המשחקים וכשאני מגיע אליהם, זה הופך לזמן היחידי במהלך השבוע שיהיה קשה להשיג אותי".

- האהדה שלך לכדורגל באה לידי ביטוי בדרכים נוספות?

"זה כבר הפך ליותר מאוהד כדורגל. אני מלווה ברמה האישית במסגרת תוכנית הקהילה של דלתא והפועל באר-שבע ילדים מקסימים מקבוצות הילדים והנוער של הקבוצה, ואני משתדל לעזור בכל מה שניתן".

"אני צופה באדיקות, גם אם זה אומר לקום באמצע הלילה לראות את יוסיין בולט"

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר

- איזה ענף ספורט אתה הכי אוהב?

"אני אוהד כדורגל, אבל ענף הספורט שאני מכור אליו הוא אתלטיקה קלה".

- אילו קבוצות ונבחרות אתה אוהד?

"מכבי חיפה בכדורגל ונבחרת ג'מייקה".

- למה דווקא אותה?

"אתלטיקה קלה לא סתם נחשבת למלכה של הספורט ההשגי. יש כל-כך הרבה עוצמה, נחישות וחן במקצועות הריצה, הקפיצה וההליכה. שנים של אימונים מתרכזים לתחרות אחת ובניגוד למשחקי כדור שם קבוצה יכולה 'לגנוב' ניצחון, באתלטיקה קלה, המדליות הולכות למי שבאמת הגיע מוכן ומאומן לתחרות. יש גם המון דרמה במקצועות האלה ושלפעמים נקבעת בפוטו- פיניש. ריצות ארוכות של ספורטאי-על, שמתחילים הכי חזק ומגבירים - זה פשוט לא אנושי. בנוסף, הזוכים בדרך-כלל מגיעים ממדינות אפריקה ומצליחים לשבור את ההגמוניה האירופית אמריקאית ויש בזה משהו מרגש".

- אתה נוסע לתחרויות או מסתפק בצפייה בטלוויזיה?

"אני צופה באדיקות, גם אם זה אומר לקום באמצע הלילה לראות את יוסיין בולט, האתלט מספר 1 היום בעולם, מתחרה וגורף עוד מדליית זהב. אני בעיקר צופה בטלווזיה כולל תחרויות של הספורטאים הישראלים שמתחרים בהדר יוסף".

- האהדה שלך לענף באה לידי ביטוי בדרכים נוספות?

"לא, חוץ מהעובדה שאני רץ ומנסה לשמור על נפש בריאה בגוף בריא באימוני מכשירים ושחייה במועדון כושר. "באוקטובר לקחתי חלק במרוץ בתל-אביב עם חברים מקורס טיס, חוגגים 60 שנה לחיים ו-40 שנה לקורס בריצת 10 ק"מ; וב-7 בנובמבר שוב נרוץ ריצת 10 ק"מ בחדרה לזכרו של חבר טוב מהפנימייה הצבאית, סרן ניר זהבי, שנהרג במבצע בלבנון".

אילן גולדשטיין והכדורגלן תומר חמד / צילום: ליאת מנדל
 אילן גולדשטיין והכדורגלן תומר חמד / צילום: ליאת מנדל

"מכבי זה אצלי בלב"

אורנה אלוביץ, המשנה למנכ"ל בקבוצת Adika וגולף און ליין

- איזה ענף ספורט את הכי אוהבת?

"כדורסל".

- איזו קבוצה את אוהדת?

"מכבי תל-אביב".

- למה דווקא אותה?

"מכבי זה אצלי בלב. מועדון ספורט עם היסטוריה והישגים מעוררים הערצה. האוהדים הם משפחה, שגם ברגעי שפל, לא שוכחת את הקבוצה שלה. כל ביקור באצטדיון הוא חוויה בפני עצמה. המעודדות, האיצטדיון, השירים, ההערצה המשותפת והברק בעיניים של האוהדים. זו אווירה, שאני וכל המשפחה שלי לא יכולים להישאר אליה אדישים. וכן, כל המשפחה שלי, אוהדים צהוב-כחול, בכל ענפי הספורט שהם".

- את נוסעת למשחקים או מסתפקת בצפייה בטלוויזיה?

"בטח שנוסעת. לכל המשחקים. ובכל הזדמנות".

- האהדה שלך באה לידי ביטוי בדרכים נוספות?

"בעלי ואני מנויים וקבועים בהיכל 'מנורה', יש לנו אזור ומקומות מועדפים שאנחנו לא מוכנים לוותר עליהם. המשחקים זה הבילוי המועדף שלנו, ועל כן אנחנו משתדלים לא לפספס שום משחק לאורך העונה. בטח אם זה בליגת ה'פיינל פור' ואז יש לנו תירוץ מצוין לנסוע לאירופה ולתמוך בקבוצה שלנו. מעבר לעובדה שברירת המחדל של הטלוויזיה שלנו היא ערוץ הספורט, אני כמעט ולא מצליחה להירדם אם אני לא צופה ב'יציע העיתונות' לפני השינה. כמובן שניתן לתפוס אותי במשחקים מעודדת בקולי קולות ולפעמים אפילו מגנה את הפועל".