הפתעה: יצואנית הכדורגלנים המצטיינת לליגות הבכירות אינה ברזיל

הצרפתים מובילים את הרשימה עם 105 שחקנים באנגליה, גרמניה, איטליה וספרד - ואילו ברזיל, בארבע הליגות הנ"ל וגם בצרפת - עם 104 במקום השני

אוליבייה ג'ירו, ארסנל / צלם: רויטרס
אוליבייה ג'ירו, ארסנל / צלם: רויטרס

105 צרפתים משחקים העונה בארבע ליגות הכדורגל הבכירות (אנגליה, גרמניה, ספרד, ואיטליה) - במה שהופך את המדינה האירופית ליצואנית השחקנים המצטיינת לרמות הגבוהות ביותר של המשחק. כך עולה מפילוח שערך מכון CIES.

הברזילאים, בתחשיב שכולל בתוכו גם את הליגה הצרפתית - עם 104 נציגים בסך הכל בחמש הליגות הבכירות, במה שמציב אותם באופן מעט מפתיע רק במקום השני בדירוג יצואניות הכדורגל המצטיינות לליגות הגדולות. יש לציין כי בדיקה קודמת של CIES מצאה כי בכלל ליגות הכדורגל ברחבי העולם, מלבד אלו של ברזיל - משחקים כיום 1,784 ברזילאים, כמעט כפול מהמדינה הבאה אחריה בדירוג.

אחרי הצרפתים והברזילאים, את רשימת המדינות הכיו מיוצגות בחמש הליגות הבכירות ממשיכים השחקנים הארגנטינים (79), הספרדים (55 שחקנים בארבע הליגות הבכירות האחרות, לא כולל הספרדית), וההולנדים (40). מקומות 6-10: שווייץ (37), סרביה (35), בלגיה (32), פורטוגל (31) וקרואטיה עם 30 שחקנים בחמש הליגות הגדולות.

הצרפתים שולחים הכי הרבה נציגים לפרמיירליג - 40 (מתוכם שבעה בניוקאסל ועוד חמישה בארסנל). ספרד במקום השני עם 28 שחקנים בליגה האנגלית הבכירה, ואחריה הולנד (20). גם בספרד אוהבים מסתמכים באופן כבד על ייבוא צרפתי - 27 שחקנים (במקום השני: 26 ארגנטינים, ואחר-כך 22 ברזילאים). בליגות של איטליה וצרפת נהנים הברזילאים מיתרון (33 ו-22 שחקנים, בהתאמה), ואילו המדינה הכי מיוצגת בבונדסליגה הגרמנית היא שווייץ עם 19 שחקנים.