קרן סל חדשה תעקוב אחר מניות היי-טק ישראליות בעולם

הקרן, ITEQ בנאסד"ק, תעקוב אחר ביצועי מדד הטכנולוגיה הישראלית הגלובלי של הבורסה ובלוסטאר (ביגיטק)

חברת בלוסטאר (BlueStar Indexes) והבורסה בת"א משיקות את קרן הסל "בלוסטאר ת"א-ביגיטק לטכנולוגיה ישראלית" התיסחר בנאסד"ק תחת הסימול: ITEQ.

זו הקרן הראשונה שתחזיק במניות טכנולוגיה ישראליות או אלה הקשורות לישראל, אשר נסחרות במספר בורסות בעולם. היא תעקוב אחר ביצועי מדד הטכנולוגיה הישראלית הגלובלי של הבורסה ובלוסטאר (ביגיטק), שהוא המדד הראשון העוקב אחר מגוון רחב של חברות טכנולוגיה ישראליות גדולות הנסחרות בבורסות ברחבי העולם: בתל אביב, נאסד"ק, הבורסה של ניו-יורק, לונדון וסינגפור.

מדד ביגיטק מורכב מ-65 מניות של חברות היי-טק ישראליות הפועלות בתחומי טכנולוגיית המידע, אבטחת מחשבים ברשת, אנרגיות מתחדשות ונקיות, ביוטכנולוגיה, חקלאות בת-קיימא וטכנולוגיית הגנה. מדד ת"א-ביגיטק הושק בשנת 2013 עם היסטוריה שתחילתה מ-2004 ואילך, כאשר בשנת 2015 הצטרפה הבורסה בת"א כשותפה להפצת המדד, במסגרת פעולות הגלובליזציה שלה. שווי השוק של המדד, כשהוא מותאם למספר המניות הצפות לקניה בשוק, הוא 72 מיליארד דולר.

בין המניות שייכללו בקרן ITEQ ניתן למנות את אמדוקס, צ'ק פוינט, מובילאיי , אלביט מערכות ועוד. יצוין כי קיימת חפיפה מינימלית בין הקרן למדדי טכנולוגיה וקרנות סל הרשומות כיום למסחר בארה"ב.

"זוהי הזדמנות ייחודית המאפשרת למשקיעים ברחבי העולם גישה לסקטור הטכנולוגיה החדשני והדינמי של ישראל דרך תיקי ההשקעות שלהם", אמר סטיבן שונפלד, מייסד בלוסטאר ומנהל ההשקעות הראשי שלה. "אנו שמחים לשתף פעולה עם הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בורסת ISE, חברת ETF Managers Group, נאסד"ק ושותפים מרכזיים אחרים בהשקת קרן הסל 'בלוסטאר ת"א-ביגיטק לטכנולוגיה ישראלית', שהיא תוצר המדד הראשון הרשום למסחר בארה"ב. הקרן תתמקד בעולם של חדשנות טכנולוגית מבוססת ופורצת דרך מחברות ישראליות הנסחרות בעולם כולו".

מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט הוסיף כי "ישראל מובילה בתעשיית ההיי-טק, והבורסה עושה מאמצים לחשוף את הטכנולוגיה הישראלית למשקיעים מרחבי העולם. מדד ת"א-ביגיטק הוא חלק מיישום המלצות ועדת המו"פ והוא נועד לעודד ולהצמיח חברות טכנולוגיה ישראליות, ולהגביר את הנגישות של משקיעים בינלאומיים לחברות הסטארט-אפ ניישן".