האוצר האריך בשבועיים המימון לתגבור האבטחה במוסדות חינוך

בחלק מהרשויות כבר ביטלו את האבטחה בטענה כי המימון הובטח רק עד 31 באוקטובר ■ המועצה המקומית אבן יהודה: "עד להיערכות מחדש, אנו מבקשים מההורים שיכולים להתנדב לטובת סיוע בשמירה"

מה שלא עשו שורה של פיגועי דקירה שאירעו בתקופה האחרונה ביהודה ושומרון, עשו אתמול (ב') שני פיגועי דקירה בראשל"צ ובנתניה: משרד האוצר סיכם אמש עם המרכז לשלטון מקומי על הארכה בשבועיים נוספים של מימון תגבור האבטחה במוסדות החינוך. המימון הובטח עד כה מ-15 באוקטובר עד 31 באוקטובר, וכעת הובטח להאריכו עד 15 בנובמבר.

גורמים שמעורים בסיכום מעידים כי ראשי המרכז לשלטון מקומי פנו עוד לפני 31 באוקטובר כדי לחדש את הסיכומים, וכי על פניו הפיגועים במרכז הארץ רק האיצו את ההסכמות שממילא היו צפויות להתקבל. עם זאת, במספר רשויות מקומיות לא המתינו להודעה הרשמית וביטלו את האבטחה כבר בשבוע שעבר.

במועצה המקומית אבן יהודה הודיעו הבוקר (ג') לתושבים: "קב"ט המועצה פועל על-מנת לגייס מחדש מאבטחים. עד להיערכות מחדש, אנו מבקשים מההורים שיכולים, להתנדב לטובת סיוע בשמירה".

על-פי מודל המימון שסוכם כבר ב-14 באוקטובר, רשויות מקומיות חלשות (אשכולות 1-4) יזכו ל-100% מימון ממשלתי, ואילו רשויות חזקות יותר (5-10) יזכו ל-64% מימון. הסיוע הממשלתי נועד להאריך את שעות האבטחה עד השעה 16:00 במוסדות שממילא היו מאובטחים עד היום (בעיקר בתי ספר), ולאבטח לראשונה גם גני ילדים שאינם מהווים חלק ממתחם חינוכי גדול - גם אם מדובר בגן אחד.

העובדה שמדובר במימון חלקי בלבד עבור מרבית הרשויות, בצד העובדה כי המימון אמור להגיע לרשויות רק בדיעבד ומבלי להבטיח מתי בדיוק, מעלה חשש בקרב הרשויות ולא מסייעת בלשון המעטה לדרבן אותן ליישם באופן מלא את הסיכום.