מניית סרגון נפלה ב-22% בעקבות הדוחות

ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-85.4 מיליון דולר, ירידה של 13% מהרבעון המקביל

עירא פלטי / צילום: איל יצהר
עירא פלטי / צילום: איל יצהר

אחרי תקופת התאוששות במניה החבוטה של סרגון , אתמול הגיעו הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי והובילו לנפילה חדה במניה בנאסד"ק. מניית סרגון איבדה 21.7% משוויה, מחקה את העליות של החודשיים האחרונים וננעלה במחיר שמשקף לחברה שווי של 106 מיליון דולר.

סרגון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה לתקשורת בין תחנות הבסיס והמתג הראשי ברשת. ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-85.4 מיליון דולר, ירידה של 13% מהרבעון המקביל. עם זאת, בניגוד לרבעון המקביל ובדומה לקודם, סרגון שמרה על שורה תחתונה רווחית, עם רווח נקי GAAP של 1.4 מיליון דולר ורווח Non-GAAP של 3.7 מיליון דולר.

הרווחיות הושגה לאחר תוכנית התייעלות שסרגון יישמה בחודשים האחרונים, שכללה פיטורי עובדים. בחודשים ינואר-ספטמבר סרגון רשמה הפסד נקי GAAP בסך 4.2 מיליון דולר אך היא רווחית על בסיס Non-GAAP עם 5.4 מיליון דולר. בשנה כולה הצפי הוא לרווח נקי Non-GAAP של 7 מיליון דולר - מה שאומר למעשה רווח של 1.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה מהרבעון השלישי.

ייתכן וזה ההסבר לאכזבת המשקיעים. לדברי המנכ"ל,עירא פלטי, "הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מיוזמות שלנו לשיפור הרווחיות, כגון ניתוח וגישה סלקטיבית יותר במימוש הזדמנויות. בנוסף, ייצרנו ברבעון השלישי תזרים מזומנים חיוביים של למעלה מ-7 מיליון דולר, אשר נוצל לצמצום החוב".