פלאפון וטריפל C בשת"פ במיזם חדש בענן לעסקים

מדובר בניסיון של פלאפון למצוא מנועי צמיחה חדשים, והחברה עובדת על המיזם זה שנה בקירוב ■ לפי הערכות, פעילות שירותי המיחשוב בענן לעסקים תושק עוד השנה

אחסון בענן / צילום: shutterstock
אחסון בענן / צילום: shutterstock

פלאפון מקימה בימים אלה פעילות חדשה לעסקים בתחום שירותי הענן - כך נודע ל"גלובס". מדובר בניסיון של פלאפון למצוא מנועי צמיחה חדשים, והחברה עובדת על המיזם זה שנה בקירוב. לפי הערכות, פעילות שירותי המיחשוב בענן לעסקים תושק עוד השנה.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה חתמה פלאפון עם חברת "טריפל C" הישראלית על הסכם שיתוף פעולה, שבמסגרתו תציע בראשונה סל של פתרונות מיחשוב מבוססי ענן לעסקים, עם דגש על עסקים קטנים ובינוניים שבהם אין איש מחשבים או שירותי תמיכת מיחשוב.

פלאפון תספק עם טריפל C את הרישיונות ואת התמיכה ללקוחות, כך שתהווה one stop shop לכל מה שהעסק צריך. באחרונה החברה גייסה אנשי מכירות ייעודיים והחלה בהכשרתם. טריפל C, שבבעלות איש העסקים רמי נחום, היא החברה הגדולה בארץ בתחום פתרונות הענן שמספקת שירותי ענן מחשוב, שירותי ספק אינטרנט, שירותי אירוח שרתים ופתרונות מיחשוב לעסקים מבית IBM ,HP ,VMware Microsoft ,NetApp Oracle ו-Lenovo.

החברה מחזיקה בחוות שרתים מהמתקדמות בישראל ומתבססת על פלטפורמה של חברת Parallel האמריקאית, שמאפשרת אוטומציה של תהליכי רישוי וניהול מרכזי של שירותי ענן. מדובר בתחום פעילות חדש שאליו פלאפון נכנסת, שעד כה חברות הסלולר לא היו בו שחקניות, והיא יכולה לפנות - על בסיס הידע שיש לה בתחום העסקי - ללקוחות כל החברות, ולא רק ללקוחותיה. בעולם מקובל שחברות טלקום מציעות שירותי מיחשוב נלווים וישנן דוגמאות של חברות כמו O2 באנגליה, טלקום איטליה וטלפוניקה בספרד. לפלאפון יש חוזקה בתחום העסקים הקטנים והבינוניים, לצד היותה ספקית הסלולר של עובדי המדינה.

בשנים שלפני השקת רשת ה-UMTS שלה טיפלה פלאפון בעיקר בעסקים קטנים, לצד עובדי המדינה. עם הקמת רשת ה-UMTS לפני 6 שנים בקירוב החלה לפנות גם לחברות היי-טק, בתי תוכנה ולבעלי מקצועות חופשיים, המרבים לנסוע לחו"ל ולגלוש במכשיריהם.