מנהל פרמירה מסביר למה הוא כ"כ אוהב להשקיע בישראל

הוא התעניין בפרטנר (ולא מצטער שהפסיד לבן-דב), כמעט ורכש את כלל ביטוח, ולגבי החברה הישראלית שהוא כן רכש, נטפים, הוא מבהיר כי "אנחנו אפילו לא קרובים לנקודת היציאה" ■ קורט ביורקלונד, השותף-מנהל של קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה, מסביר למה הוא כל-כך מתעניין בחברות ישראליות ■ בלעדי ל-G

זה שנים אחדות, סביב לא מעט עסקות גדולות שמוצעות במשק הישראלי, עולה שמה של קרן הפרייבט אקוויטי האירופית-גלובלית פרמירה. היא בעליה של חברת ההשקיה בטפטוף נטפים - גאווה ישראלית ותיקה - ובעבר הייתה בעליה של החברה החצי-ישראלית NDS, שמספקת ציוד הצפנה וטכנולוגיית שידור וידיאו. לצד אלה, בשנים האחרונות היא התעניינה בפרטנר, כמעט רכשה את כלל ביטוח מידי נוחי דנקנר, רחרחה סביב אבן קיסר, בדקה את גיוון אימג'ינג, ניסתה לרכוש את חברת ההשקיה ג'ון דיר ווטר, ונציגים שלה מגיעים כמעט מדי חודש לבדוק מה נמצא על המדף, לפגוש חברות, בעיקר חברות היי-טק, ולהתכונן לרכישה הישראלית הבאה של הקרן.

"ישראל בעיניי מרתקת, דינמית, אגרסיבית, גלובלית, חדשנית ויזמית", אומר בראיון בלעדי ל-G קורט ביורקלונד, אחד משני השותפים-מנהלים של הקרן (השני הוא טום ליסטר). "אנחנו באמת אוהבים את ישראל מכל הסיבות הללו. נדיר למצוא כלכלה שבה כל-כך הרבה דברים מצביעים לכיוון הנכון - היזמות, המוכנות והיכולת לקחת סיכון ולייסד חברות חדשות, והנטייה להקים חברות שמכוונות, מהיום הראשון, לשוק הבינלאומי. ישראל, כמו כמה אומות יחסית קטנות אבל פתוחות, עם מקורות אדירים של חינוך, כמו שווייץ, הולנד ושבדיה, מצליחות לייצר הרבה חברות מעניינות".

- אמרת שישראל אגרסיבית. זו מחמאה בעיניך?

"כן. אני אוהב אנשים ותרבויות שאומרים מה שהם חושבים ועושים מה שהם אומרים, ולא פוחדים מפני אי-הסכמות או קונפליקטים, כי לפעמים קונפליקטים נחוצים. ואני פשוט אוהב להיות בישראל כי אני מוצא את התרבות מאוד ישירה ודינמית וקלה להבנה".

- האם, לצד השקעות בישראל, אתם מחפשים גם משקיעים מוסדיים מישראל?

"אנחנו תמיד מחפשים משקיעים מוסדיים חדשים".