פרשת הטאבלטים "במתנה" של פלאפון מגיעה לביהמ"ש

לקוחת פלאפון, שטוענת כי הובטח לה טאבלט במתנה, תובעת את החברה ב-30,000 שקל ■ "פלאפון מרמה את לקוחותיה, גוזלת את כספם שלא כדין ומזייפת את חתימותיהם"

גם לאחר חשיפת שורה של תלונות, המחלוקות של לקוחות פלאפון עם החברה בנושא טאבלטים "במתנה" - נמשכות. על שולחן "גלובס" הצטברו כמה תלונות של צרכנים המלינים כי בחודשים האחרונים הובטח להם ציוד במתנה (ובעיקר טאבלטים), שמתברר כעסקה לכל דבר.

חלק מהמחלוקות אף מגיעות לבית המשפט: חברת פלאפון והמנכ"ל היוצא גיל שרון, יחד עם סוכן של החברה, נתבעים על-ידי לקוחת החברה ב-30 אלף שקל בטענה לזיוף חתימה, כחלק מ"תרגיל עוקץ", לכאורה, למכירת טאבלט במסווה של מתנה.

התובעת, עו"ד אילנה זינגל, טוענת כי נפלה קורבן ל"תרגיל עוקץ" רחב-היקף של חברת פלאפון, לפיו מוענקים ללקוחות "מתנות" לכאורה של טאבלטים, אלא שמאוחר יותר מתברר כי הלקוח מחויב עבורן מדי חודש בחשבונותיו בסכומים גדולים.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות, מוסיפה זינגל וטוענת למעשים פליליים של פלאפון ועובדיה, שזייפו לפי הטענה את חתימתה על מסמכים אותם מעולם לא ראתה קודם, כדי להצדיק לכאורה על עלות החיוב שלה. עבור מעשים אלה דורשת זינגל סכום של 30,000 שקל.

בכתב התביעה ציינה זינגל כי היא מנויה של פלאפון מאז 1991, וכי היא מחזיקה 3 קווים - שני מכשירי סמארטפון ואייפד. לטענתה, בפברואר 2014 היא פנתה לחברה בבקשה לרכוש טאבלט מסוג סמסונג; נציג הציע לה לרכוש את המכשיר בתוספת חבילת גלישה. כדי להמריץ אותה להסכים להצעה, טוענת זינגל, ציין הנציג כי מדובר במסלול חיוב מול זיכוי מלא של 51 שקל בחודש - כלומר, ללא תשלום בפועל.

כעבור 4 חודשים הגיעה זינגל למוקד פלאפון כדי לתקן מכשיר סלולרי. לטענתה, בעודה ממתינה ניגשה אליה נציגה של החברה, שהציעה לה לקבל במתנה טאבלט חדש ושובר הנחה בסך 500 שקל לרכישת טלוויזיה.

זינגל נאותה למחווה, ולטענתה, מספר חודשים מאוחר יותר, גילתה כי היא משלמת עבור שתי "המתנות". עבור הטאבלט הראשון היא משלמת 88 שקל בחודש, ובסך-הכול היא אמורה לשלם בגינו 3,168 שקל בתום 36 חודשים. עבור הטאבלט השני שהוצע לטענתה במתנה, גילתה כי היא משלמת כ-40 שקל לחודש ובסך-הכול 1,470 עד תום התקופה.

לטענת זינגל, "פלאפון מרמה את לקוחותיה, גוזלת את כספם שלא כדין, מזייפת את חתימותיהם, מבצעת עוולת עשיית עושר ולא במשפט מבצעת עבירות פליליות, ויש לאסור עליה לפעול במישור התקשורת הציבורית, כי הפעילות המתוארת בכתב תביעה זה מהווה סכנה לציבור לקוחותיה של החברה".

מפלאפון נמסר: "התביעה לא התקבלה בחברתנו. נגיב לטענות כאשר נידרש במסגרת ההליך המשפטי".

בין התלונות שהגיעו ל"גלובס", מספר א' כי אביו בן ה-78 משלם עבור מכשירים ש"נמכרו" לו באמתלה של מתנה. בחודש יולי פנתה אל האב נציגת פלאפון, שהציעה לו להוזיל את המסלול החודשי יחד עם שני טאבלטים במתנה. בדיעבד, עם קבלת החשבונית, התברר כי סך החיוב עבור הטאבלטים יגיע לכ-6,500 שקל.

"אילו אבי ידע כי עליו לשלם עבורם, הוא לא היה חותם ומראש לא היה מאשר את העסקה מול הנציגה", טוען א'. בקשתו להאזין לשיחת המכירה המוקלטת לא נענתה בטענה כי השיחה לא אותרה.

עוד ציין א' כי נציג אחר הפנה את תשומת-לבו לכך שהסכום שנגבה ממנו עבור אותם טאבלטים גבוה משמעותית מזה שבדרך-כלל מוכרים. א' פירט ציוד נוסף שלטענתו ניתן לאביו מבלי שהבין שמדובר ברכישה הכולל דיבורית לרכב, מטען ורתיק ואזנייה, בסך כולל של כ-1,400 שקל. לא התקבלה תגובת פלאפון לתלונה זו.