75% סבורים: יש להרוג מחבלים בזירת הפיגוע

סקר שנערך עבור "פגוש את העיתונות" חושף כי מרבית הציבור בעד חיסול מחבלים בזירת הפיגוע ■ עם זאת, רוב הנשאלים סבורים כי אם המחבל כבר נוטרל - אין לתקוף אותו

פיגוע דקירה בתל אביב / צילום: רויטרס
פיגוע דקירה בתל אביב / צילום: רויטרס

גל הטרור שמכה במדינה בשבועות האחרונים גרם לפחד ברחובות, שמוביל לעיתים לזעם ולרצון לנקום במחבלים. כל זירת פיגוע הופכת גם לזירת מלחמה, וכוחות הביטחון נאלצים לעצור את המפגע, אבל גם להרחיק את ההמון הזועם כדי למנוע לינץ'. באחד המקרים, נהרג בבאר שבע הנתין הזר הפטום זרהום, לאחר שנחשד בטעות כמחבל - נורה והוכה.

סקר שערכו ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם" בשיתוף "איי-פאנל" עבור התכנית "פגוש את העיתונות" עונה על מרבית השאלות שעולות בעקבות שורת המקרים האחרונים. 75% מהנשאלים סבורים כי יש להרוג מחבל שנתפס בזירת הפיגוע. 24% אמרו כי הם אינם מסכימים עם האמירה הזו, ואחוז בודד מהנשאלים אינם מחזיקים עמדה בנושא.]

בתשובה לשאלה האם יש לתקוף מחבל - גם לאחר שנוטרל והוא אינו מהווה סכנה, אמרו 78% מהנשאלים שאין לתקוף את המחבלים בסיטואציה כזו, 21% טענו כי יש בכל זאת לתקוף את המפגעים.

ומה ההשלכות של תקיפת מחבל שכבר אינו מהווה סיכון? 55% מהנשאלים סבורים כי אין להעמיד לדין אזרחים שפגעו במחבל לאחר שכבר נוטרל, 39% חושבים שיש למצות עמם את הדין. 6% אמרו כי אינם יודעים.

בתשובה לשאלה "מהי הסיבה שאנשים משתתפים בלינץ' נגד מחבלים?", אמרו 57% מהנשאלים כי מדובר בכעס ופחד. 29% אמרו שזו פעולה שנועדה להביא למותם של המחבלים, 9% האשימו הסתה של פוליטיקאים ואנשי ציבור, 3% האשימו את התקשורת בליבוי היצרים.