יימשך תקצוב המענקים לרופאים שיעברו לפריפריה

ועדת הכספים אישרה את הרפורמה בבריאות במסגרת חוק ההסדרים: בעקבות לחצי האופוזיציה יעביר האוצר 75 מיליון שקל לטובת התוכנית

אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ועדת הכספים אישרה את הרפורמה בבריאות במסגרת חוק ההסדרים: בעקבות לחצים של חברי האופוזיציה התחייב הבוקר משרד האוצר להמשיך לתקצב את תוכנית המענקים למעבר רופאים לפריפריה בסכום של 75 מיליון שקל. על פי התוכנית יזכו רופאים מומחים שעוברים לפריפריה למענקים של מאות אלפי שקלים.

בעקבות התחייבות האוצר, אישרה הבוקר בסופו של דבר ועדת הכספים את הרפורמה, שעיקרה מעבר לפרוצדורת "החזר" כספי למטופל על טיפולים או ייעוץ אצל רופא מומחה. המשמעות היא שלכל קופה תהיה רשימה של רופאים בהסדר, אליהם יוכלו המטופלים לפנות בתשלום השתתפות עצמית מינימלית של עשרות שקלים בלבד.

על פי הצעת החוק שאושרה כאמור בעקבות הסכמות עם חברי האופוזיציה שהוביל ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), ייאסר על הגופים המעניקים ביטוחי בריאות לתת החזר כספי בגין טיפול, שמבוטחים עברו באופן פרטי. במקום זאת, תעמוד לרשות המבוטחים האפשרות לקבל טיפולים באמצעות הסדר שייעשה בין חברות הביטוח לרופאים.

לאחר שיאושר החוק, יוכלו המבוטחים לפנות לרופאים שבהסדר. בכך, טוענים במשרד האוצר, יתאפשר להשיג מחירי טיפול זולים יותר עבור המבוטחים וזאת עקב כוח המיקוח הגדול יותר של החברות לעומת אנשים פרטיים. עוד טוענים באוצר ובמשרד הבריאות, הצעד עשוי לתמרץ רופאים להיכנס להסדר, מה שיחזק את הרפואה הציבורית על חשבון הרפואה הפרטית.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר הבוקר כי "יש לחזק את הרפואה הציבורית אך להותיר אפשרויות ממשיות לפנות לרפואה פרטית עם קבלת החזר כספי. מספיק רופאים שיוחרגו מהרפורמה. עתה משהאוצר התחייב להמשיך לתקצב מענקים לרופאים שיעברו לפריפריה, נכון היה לאשר את הרפורמה".