פתיחה חזקה ל"הישרדות": משכה 968 אלף צופים

מדובר בנתוני ההשקה הגבוהים ביותר אי-פעם לתוכנית, שזו עונתה הראשונה על מסך ערוץ 2

"הישרדות" / צילום: מיכה לובטון
"הישרדות" / צילום: מיכה לובטון

תוכנית הריאליטי "הישרדות" חזרה בשבוע שעבר למסך ערוץ 2 וכבשה את טבלת הרייטינג. התוכנית של הזכיינית רשת השיגה ביום ראשון את נתוני ההשקה הגבוהים שלה אי-פעם למותג (אשר היה עד לפני 3 שנים בערוץ 10) - 968 אלף צופים בסך-הכול ו-31.7% צפייה. גם התוכנית השנייה, ששודרה ביום שלישי, שמרה על נתונים גבוהים, למרות נסיגה קלה וטבעית.

השאלה שנשאלה סביב השידור היא אם הנתונים נחשבים להצלחה או אכזבה? אחרי הכול, לאורך השנים, כשהתוכנית זכתה לצפייה נאה בערוץ 10, נטען כי לו הייתה משודרת בפלטפורמה של ערוץ 2, נתוניה היו גבוהים פי כמה וכמה.

ההשקה הגבוהה ביותר של עונה של "הישרדות" בערוץ 10 הייתה בשנת 2012, כשהתוכנית רשמה רייטינג של 30.2% במשקי-בית יהודיים. היה מי שהניח כי רשת מצפה ל-35% לכל הפחות, במיוחד לנוכח הקידום המסיבי והמושקע וההפקה היקרה.

עם זאת, יש לזכור כמה פרמטרים נוספים: ראשית, ההיעדרות של המותג מהמסך ל-3 שנים תמימות גבתה מחיר יקר והחלישה אותו; גם התקופה שונה היום בכל הקשור לצפייה בריאליטי: פרט להצלחות חריגות כמו "האח הגדול", שגירדה השנה את ה-40% בהשקתה במאי, אין עוד מספרים בסדר הגודל הזה לז'אנר.

אך גם אם סביבת ה-30% היא טובה, המשימה העומדת בפני רשת כעת היא לכסות כלכלית את ההפקה. לא רק שהפרקים יוארכו לקרוב לשעתיים, העונה צפויה להימשך לפחות 3 חודשים. גם הערב כולו ייאלץ לעמוד בסטנדרטים כלכליים, וכבר היום (א') תשדר רשת אחרי התוכנית לקט של תוכנית הפרה-פריים "הערב", שעלות הפקתו אפסית.

כך או אחרת, מעל ראשי זכייניות ערוץ 2 ממשיכה לרחף השאלה (שבערוץ 10 כבר מצאו לה את התשובה) - האם יש טעם להשקיע בהפקות ריאליטי ראוותניות, כשתוכניות זולות ומוצלחות כמו "מהפכה במטבח" ו"בית-ספר למוסיקה" משיגות רייטינג לא רחוק בכלל.

עוד השבוע, שבוע חילופי הימים בין זכייניות ערוץ 2. "עובדה" של אילנה דיין שבה אל המסך עם רייטינג שיא להשקת עונה - 756 אלף צופים. קשת גם לוקחת את שיקום ימי שישי כפרויקט ומצליחה לשקם את כל רצועותיו, כולל "אולפן שישי" שצומחת ל-16.3% צפייה.

רייטינג שבועי 8/11/15
 רייטינג שבועי 8/11/15