אחרי ההפסדים המביכים: גיא גודס פוטר ממכבי ת"א

פחות מיממה לאחר הפסד הליגה לאשדוד/באר טוביה, הודיעה הנהלת מועדון הכדורסל על הפסקת עבודתו של המאמן: "לאחר מחשבה ולבטים רבים הוחלט כי גיא לא ימשיך לאמן את מכבי ת"א" ■ אבי אבן ורפי בוגוטין יעמדו על הקווים עד למינוי מאמן קבוע

גיא גודס / צלם: מינהלת הליגה
גיא גודס / צלם: מינהלת הליגה

כ-12 שעות לאחר הפסד הליגה למכבי אשדוד/באר טוביה (88-83), הודיעה היום (ב') הנהלת מכבי ת"א בכדורסל על פיטוריו של המאמן גיא גודס.

גודס מסיים קדנציה של עונה וחודשיים כמאמן ראשי במכבי ת"א. הוא מונה לתפקיד בקיץ 2014 עם עזיבתו של דייויד בלאט ל-NBA, אבל לא הצליח להוביל את הקבוצה להישגים - בעונה שעברה הודחה מכבי ת"א תחת הדרכתו כבר בחצי גמר הפלייאוף מול הפועל אילת, והובסה 3-0 בשלב ההצלבה של היורוליג על-ידי פנרבחצ'ה הטורקית.

את העונה הנוכחית, למרות שינויים גדולים בסגל השחקנים והעמדת קבוצה יקרה יותר תקציבית - פתח גודס רע מאוד: הקבוצה רשמה שני הפסדי ליגה (כולל תבוסה ביתית להפועל ירושלים), ומדורגת במקום הלפני אחרון בבית שלה ביורוליג עם סיכוי סביר שלא להעפיל לשלב הטופ-16.

גודס הוא המאמן הראשון מזה שבע שנים שמפוטר ממכבי ת"א במהלך העונה. האחרון היה אפי בירנבוים, שפוטר על-ידי הנהלת הצהובים בנובמבר 2008, אז החליפו בתפקיד פיני גרשון. בעשר העונות האחרונות (מאז עונת 2006/07) אימנו את מכבי ת"א שבעה מאמנים שונים.

בהודעה שהוציא המועדון הבוקר נמסר, כי "לאחר מחשבה רבה ולבטים קשים, התקיימה היום פגישה עם גיא גודס בה הוחלט כי יש לעשות שינוי וכי גיא לא ימשיך לאמן את מכבי ת"א. למכבי יש הערכה גדולה לגיא הן כאיש מקצוע והן כאישיות. גיא הוא בן בית במכבי, שחקן בעל עבר מפואר, עוזר מאמן ומאמן במשך כ-15 שנים במועדון. אנחנו מאחלים לגיא בהצלחה בהמשך דרכו ומשוכנעים שדרכינו עוד ייפגשו בעתיד".

עוד נמסר מהמועדון כי "אנו מחויבים להמשיך ולעשות כל מה שנדרש בכדי לחזור למסלול הניצחונות כפי שמועדון מכבי ת"א עושה מזה עשרות שנים, וחובת ההוכחה היא גם על השחקנים שזוכים ללבוש את הגופייה הצהובה-כחולה. עוזר המאמן אבי אבן, בעזרתו של עוזר המאמן רפי בוגטין, יאמן את הקבוצה עד שימצא מחליף לעמדת המאמן הראשי. יש לנו אמון מוחלט בשניהם כי יעשו את כל מה שניתן וצריך עד מינוי מאמן קבוע".