משתמשי סנאפצ'ט צופים ב-6 מיליארד קטעי וידיאו ביום

תעבורת הווידיאו באפליקציה זינקה פי שלושה במשך חצי שנה ■ שוק פרסומות הווידיאו יצמח השנה בקצב של 42%

סנאפצ'ט / צילום: בלומברג
סנאפצ'ט / צילום: בלומברג

סנאפצ'ט סוגרת את הפער מול פייסבוק במאבק שנערך בין הרשתות החברתיות על הגדלת מספר המשתמשים. מספר הסרטונים שנצפים בכל יום בסנאפצ'ט גדל פי שלושה מאז חודש מאי, והוא עומד כיום על 6 מיליארד צפיות, כך על-פי אנשים המקורבים לחברה.

זאת בהשוואה ל-8 מיליארד צפיות בווידיאו - נתון שעליו הודיעה פייסבוק בשבוע שעבר, אשר הוכפל מאז חודש אפריל, אז עמד על 4 מיליארד בממוצע. המספר שהציגה פייסבוק כולל הן צפיות בעזרת מחשב והן צפיות במכשירים ניידים, ואילו הקהל של סנאפצ'ט - למרות שהיקפו קטן יותר - מורכב אך ורק ממשתמשים במכשירים ניידים.

סנאפצ'ט אישרה את הנתונים, אך סירבה למסור פרטים נוספים תחום הווידיאו הופך לאחד הטרנדים הפופולריים ביותר ברשתות החברתיות, והמרוץ להגדלת מספר המשתמשים בעיצומו.

אנליסטים מנבאים צמיחה עצומה בתחום הפרסום בווידיאו דיגיטלי. קליפים מהווים מקור חשוב להכנסה חדשה, אך מחירי הפרסום נוטים להיות גבוהים יותר לסרטונים מאשר בגין תמונות סטטיות או טקסט.

בשיחת הוועידה שערך מארק צוקרברג בשבוע שעבר עם אנליסטים על התוצאות הכספיות של פייסבוק, אמר המנכ"ל כי 500 מיליון איש צופים בסרטונים מדי יום באתר ובאפליקציות של פייסבוק.

"במהלך השנים הבאות, הווידיאו יהפוך לאחת מצורות התוכן הכי פופולריות באינטרנט", כך אמר צוקרברג לאנליסטים ביום רביעי.

בחודש שעבר החלה פייסבוק לבדוק עמוד חדש המוקדש לסרטונים באפליקציה שלה. כ-1.5 מיליון עסקים קטנים העלו לאתר סרטונים בחודש ספטמבר. פייסבוק מעוניינת להביס את יו-טיוב, האתר של גוגל, הרושם יותר ממיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, אשר מייצרים "מיליארדי צפיות" מדי יום. סנאפצ'ט מסרה כי השירות מונה יותר מ-100 מיליון משתמשים מדי יום.

תחרות מול יוטיוב ופייסבוק

קשה להשוות את נתוני צריכת הווידיאו בשלושת השירותים. יו-טיוב מעדיפה לעקוב אחר שימוש לפי שעות, ואילו פייסבוק מביאה בחשבון צפייה בווידיאו אם הסרטון פעל במשך 3 שניות בלבד.

על-פי דיווחים, סנאפצ'ט גובה ממפרסמים תמורת סרטונים המופעלים במשך שבריר שנייה, שכן רבים מהקליפים המתפוגגים של החברה קצרים בהרבה מאשר בפלטפורמות אחרות.

בחודש שעבר השיקה סנאפצ'ט פורמט פרסום חדש, בשם "עדשות תחת חסות" (sponsored lenses), המאפשר למשווקים להוסיף "מדבקות" דיגיטליות למסרי הווידיאו של משתמשים כדי לקדם את המוצרים שלהם.

חברת eMarketer צופה גידול של 42% בהכנסות מווידיאו דיגיטלי השנה, ל-7.5 מיליארד בארה"ב, ואילו חברת המחקר פורסטר סבורה כי ההוצאה על מודעות במדיום זה תגיע ל-12.6 מיליארד דולר בארה"ב עד לשנת 2019.

צוקרברג אמר בשבוע שעבר כי סוגי הסרטונים הנצפים על פלטפורמות דיגיטליות שונים מאוד מהתוכן הארוך המשודר בטלוויזיה ודורש ממפיקים להתאים את אורך הסרטונים.

"השאלה היותר מעניינת היא לא בטווח הקצר - מה אנחנו מתכוונים לעשות כדי לפתח דרכים לצרוך תוכן ארוך, אלא כיצד גופים שהפיקו מדיה מסורתית ותוכן ארוך עד כה יכולים לקצר את התוכן שלהם כדי לאפשר לקהילה המקוונת הגדולה לצרוך אותו אנחנו נמצאים בשלב מוקדם מדי כרגע. זה די מדהים כמה מהר התחום צומח, אבל יש עוד הרבה מה לעשות", אמר.