אלקטרה צריכה מוכרת את פעילות ברי המים למי עדן ב-21 מ' ש'

יבואנית מוצרי החשמל ציינה כי מכירת אלקטרה בר לא תשפיע באופן מהותי על הרווח הנקי שלה

יבואנית מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) דיווחה היום (ב') כי חתמה על הסכם למכירת פעילותה בתחום ברי המים (אלקטרה בר) לחברת מי עדן.

התמורה בעסקה נקבעה על כ-21 מיליון שקל בתוספת מע"מ, לא כולל המלאי, בכפוף למנגנון התאמת התמורה שנקבע ביחס לממצאי בדיקת הנאותות שתבצע מי עדן (שבבעלות קרן הפרייבט אקוויטי Rhone Capital) לפעילות הנרכשת.

באלקטרה מוצרי צריכה ציינו כי השפעת המכירה על הרווח הנקי שלה לא צפויה להיות מהותית.

במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע כי מחצית מהתמורה בעסקה תשולם במועד ההשלמה, והיתרה בתשלומים חודשיים ללא ריבית והצמדה.

השלמת העסקה מותנית בכמה תנאים, בהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, וההסכם קובע תקופה של 6 שבועות שבמהלכה תבצע מי עדן בדיקת נאותות.

במסגרת ההסכם בין הצדדים נקבע כי אמ"צ תימנע מלעסוק ביבוא, ייצור, שיווק והפצת מתקני סינון מים בישראל למשך 4 שנים, ותספק למי עדן שירותי תמיכה ותחזוקה בגין כל הלקוחות הפעילים לתקופה של עד שנה. מכירה זו נעשית כחלק מהמהלכים שנוקטת אמ"צ בתקופה האחרונה להתמקדות בעסקי הליבה שלה - מיזוג-אוויר וקמעונות חשמל.

עם המותגים הבולטים שאמ"צ מייבאת ומשווקת נמנים אלקטרה ואלקו, פיליפס, ווירלפול, ונוסף על כך היא מפעילה את רשתות שיווק מוצרי החשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק ומחזיקה ברשתות "עשה זאת בעצמך" אייס ואוטו דיפו.

אמ"צ עברה בשנתיים החולפות תקופה עסקית לא פשוטה, שגררה אותה להפסדים. בעקבות כך אימצה החברה אשתקד תוכנית התייעלות אגרסיבית, שכללה בין היתר פרישת עובדים וסגירת סניפים מפסידים. זו גררה את החברה לסכם את שנת 2014 בהפסד כבד של 66 מיליון שקל, שמרביתו יוחס לתוכנית התייעלות. מאז החלה אמ"צ להציג מגמת שיפור בפעילות, ואת מחצית השנה הראשונה של 2015 סיכמה ברווח נקי של כ-25 מיליון שקל.

באחרונה עדכנה אמ"צ, המנוהלת על-ידי זאב קלימי, על הרחבת תוכנית ההתייעלות בחברה, בעלות מוערכת של כ-10 מיליון שקל לפני מס, הצפויה לכלול צמצום והסבת סניפים. באמ"צ מעריכים כי יישום תוכנית זו יימשך גם ב-2016, וכי היא תצמצם את רמת ההוצאות השנתיות של החברה לפני מס בכ-14 מיליון שקל.

מניית אמ"צ קפצה מתחילת השנה ביותר מ-50% ומשקפת לחברה שווי של כ-600 מיליון שקל.