אקסלנס: "כיל תציג תוצאות בינוניות מאוד ברבעון השלישי"

"החולשה בשוק האשלג והשריפה במתקן רותם יביאו ירידה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל"

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

"אנו מצפים כי דוחות כיל    לרבעון השלישי של 2015, שיתפרסמו ביום חמישי, יהיו טובים בהרבה מהרבעון השני של השנה, בשל סיום השביתה, אך החולשה בשוק האשלג והשריפה במתקן רותם עלולים לגרום רבעון בינוני מאוד", כך העריך היום האנליסט גלעד אלפר מבית ההשקעות אקסלנס.

אלפר מעריך, כי כיל תסיים את הרבעון השלישי עם הכנסות של 1.38 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 15% לעומת הרבעון שקדם לו, אולם גם ירידה של 11% בהשוואה לרבעון השלישי של 2014. לאור הירידה במכירות מאמין אלפר, כי כיל תציג ברבעון השלישי רווח נקי של 128 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 75 מיליון דולר ברבעון השני השנה ורווח נקי של 181 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

לדברי אלפר, השביתה במפעלי ים המלח אמנם נגמרה לקראת סוף הרבעון השני, אך שוקי האשלג, בעיקר בדרום אמריקה, ממשיכים להציג חולשה בשל ירידת הסחורות החקלאיות בעולם. משכך הוא צופה כי כיל תדווח שמכרה ברבעון השלישי 1.25 מיליון טונות, גבוה במקצת מכמות של 1.23 מיליון טונות שנמכרה ברבעון המקביל.

מחיר נמוך לאשלג

עם זאת, מחיר האשלג ברבעון השלישי נמוך למדי, והוא עמד על כ-305 דולר לטונה בלבד, לעומת 324 דולר לטונה בשנה שעברה - ירידה של כ-6%.

גם פעילויות נוספות של כיל לא צפויות להערכתו להראות עוצמה רבה ברבעון השלישי. לדבריו, השריפה במתקן במישור רותם בחודש יוני תכביד על ביצועי חטיבת הפוספטים, ותתבטא בירידה של 14% במכירות החטיבה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

נוסף על כך, הוא מניח כי הביצועים של פעילות הברום יהיו בינוניים, וכי חטיבת מוצרי התכלית תציג ירידה של 10% במכירות לעומת אשתקד, עקב הירידה בערך האירו מול הדולר, ובשל קווי מוצרים שכיל מכרה בשנה האחרונה.

גורמים אלו, יגררו כאמור את כיל להציג להערכתו של אלפר רווח תפעולי ונקי נמוכים יותר מאשר ברבעון המקביל. בינתיים, הוא מותיר למניית כיל המלצה פושרת של "תשואת שוק", עם מחיר יעד של 22 שקל. בבורסה ירדה היום המניה ב-1.6% ל-20.2 שקל.

התחזית של אקסלנס
 התחזית של אקסלנס