הח"כים אישרו לעצמם העלאת שכר: כ-800 ש' נוספים מינואר

ח"כ שלי יחימוביץ': "ההחלטה היא בושה וכלימה לכנסת ולח"כים, אלא שלמרבה הצער נראה שהבושה אבדה כליל" ■ התנועה לאיכות השלטון הגיבה: "אבסורד שחברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

חברי הכנסת הצביעו היום בעד העלאת שכרם בכ-800 שקל לחודש החל מחודש ינואר 2016, וחלק מחברי האופוזיציה הגיבו בזעם. יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, אמר בתגובה להחלטת ועדת הכנסת כי "זו בושה חברי הכנסת מתעקשים להמשיך לקבוע את השכר של עצמם. היום הייתה ההזדמנות לעשות את הדבר הראוי ביותר - ליישם את המסקנות של הוועדה של חיים לוי ולקבוע שחברי הכנסת יוציאו מידם את העלאת השכר. אנחנו נמשיך להילחם כי זה בלתי נסבל וזה שערורייתי, שאנשים פה לא גומרים את החודש וחברי הכנסת מעלים לעצמם את השכר".

"ועדת הכנסת הכשירה היום את המצב האבסורדי בו חברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר. מדובר בבזבוז של כספי ציבור לטובת העלאות שכר מיותרות", אמרה חברת הכנסת יעל גרמן והוסיפה כי "המנגנון לקביעת שכר חברי הכנסת חייב להשתנות כדי שלא יתבצעו עוד העלאות שכר. לפי המצב הנוכחי, ככל שיהיו יותר מובטלים וככל ששכר המינימום יעלה - כך יעלה שכרם של חברי הכנסת".

 

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בעקבות ההחלטה: "ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת בשכר הח"כים על כנה, למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך, היא בושה וכלימה לכנסת ולח"כים, אלא שלמרבה הצער נראה שהבושה אבדה כליל. חבל שהח"כים שנאבקו בחרוף נפש על העלאת שכר של אלף שקל בחודש שעה ששכרו של הציבור נשחק ונפגע - לא מוצאים את העוז ותעצומות הנפש להילחם כך עבור האינטרס הציבורי".

"היום אני מתביישת להיות חברה במועדון של שומרי השמנת לעצמם. לצערי צפינו היום בוועדת הכנסת במחזה מחפיר שבו הוסיפו מקצת הח"כים חטא על פשע ותקפו את נציג הוועדה הציבורית לקביעת שכר הח"כים בשל המלצתם לח"כים לוותר על העלייה המתוכננת".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה: "הדיון שנערך בוועדת הכנסת היה הכל, למעט ענייני. למרבה האכזבה, משחקי הכוח בין הקואליציה לאופוזיציה שלטו בשיח - לא הסוגייה עצמה ולא אינטרס הציבור. מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון הביע בפני הוועדה את עמדת התנועה והדגיש את האבסורד בכך שחברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר. לצערנו, רוב חברי הכנסת לא הבינו את המשמעות הציבורית, שהלכה למעשה הם הופכים את הוועדה הציבורית לריקה מתוכן".