בחירות בארה"ב: ההוצאה על פרסום פוליטי תגיע ל-11 מיליארד דולר

קבוצת הפרסום WPP משיקה כלי חדש שיאפשר פרסום ממוקד ומפולח לקראת הבחירות בארה"ב

בחירות 2016 / צילום: רויטרס
בחירות 2016 / צילום: רויטרס

קבוצת הפרסום הגדולה בעולם, WPP, משיקה כלי חדש שיאפשר פרסום ממוקד ומפולח לקראת הבחירות בארה"ב. הקבוצה תשיק את הכלי לקראת הבחירות ב-2016, שצפויות להגדיל משמעותית את ההוצאה על פרסום בתחום הפוליטי.

הכלי החדש נוצר בשיתוף עם חברת Haystaq, המתמחה בניתוח נתונים, ואשר סייעה בעבר לצוות קמפיין הבחירות של הנשיא אובמה בשנת 2008.

חברת Haystaq מחזיקה בנתונים על 166 מיליון מצביעים, כולל פרופילים אישיים והעדפות בנוגע לנושאים פוליטיים וסוגיות אזרחיות, כמו שימוש בסמים קלים, נישואים חד-מיניים ועוד.

החידוש כעת צפוי להיות מיזוג של הנתונים של Haystaq עם נתונים של Xaxis, חברה-בת של WPP בתחום הדיגיטל. בראיין גליסון, מנכ"ל Xaxis, אמר: "הצירוף בין בסיסי הנתונים יוכל לספק פילוח ברמת הלייזר. לא ראינו אף מתחרה מהתחום שיכול להגיע לרמות מיקוד כאלה".

ההוצאה על פרסום פוליטי צפויה להגיע בשנת 2016 לרמה של 11.4 מיליארד דולר - עלייה של 20% לעומת נתוני מערכת הבחירות ב-2012. למרות שנתח נכבד מעוגת הפרסום הפוליטית הולך לטלוויזיה, הפרסום בדיגיטל צפוי להמשיך לגדול, והוא ישבור את מחסום המיליארד דולר לראשונה ב-2016.

חברת Xaxis נחשבת לאחת הצומחות בתוך קבוצת WPP. היא עובדת עם מאות לקוחות בתיווך ובפרסום בפלטפורמות שונות בדיגיטל.

לקבוצת WPP יש כבר זרוע משמעותית בתחום הפרסום הפוליטי, לאחר שרכשה ב-2010 את סוכנות Blue state digital שהובילה את קמפיין גיוס התרומות המיתולוגי של אובמה.