בארה"ב לא מצליחים להירגע ממותו של לקוח AIRBNB

אדם שנפש בטקסס דרך AIRBNB מצא את מותו בתאונה - ובנו העיתונאי מציף את הנושא ומעלה מחדש את החששות סביב הכלכלה השיתופית

מותו של אמריקאי שהתארח בבית בטקסס באמצעות אתר AIRBNB לא מפסיק להעסיק את כלי התקשורת והרשתות החברתיות בארה"ב, במקרה ששופך אור על הצד השלילי של הכלכלה השיתופית שהולכת וצוברת פופולריות.

הכל החל בחשיפה של העיתונאי זאק סטון, שמשפחתו לנה בבית בטקסס אליו הגיעה דרך AIRBNB. אלא שאביו של סטון נקלע לתאונה מצערת כשהשתמש בנדנדה הקשורה לעץ, וכתוצאה מכך מת. ומה הייתה תגובת AIRBNB? היא שלחה למשפחה "פתק ניחומים" כעבור 3 ימים.

סטון כתב שמשפחתו יכולה להתבטא נגד AIRBNB כיוון שהם לא תובעים את החברה. זאת, מפני שבעלי הבית לקחו אחריות וחברת הביטוח שלהם הסכימה לשלם פיצויים למשפחתו של הקורבן.

מותו של הנופש לא רקה לאחרונה, אך סטון טוען שהוא עובד על תחקיר בנושא כמעט שנתיים. לדבריו, AIRBNB, המקשרת בין משכירי בתים ודירות נופש לנופשים ברחבי העולם, שולחת צלמים מקצועיים שיצלמו את בתי הנופש, אך לא שולחת אנשי מקצוע לוודא שאותם מבנים בטוחים.

דובר AIRBNB מסר בתגובה כי "אנו המומים וכואבים מאז ששמענו על התאונה ונמשיך לחשוב על המשפחה. שום דבר לא חשוב לנו יותר מבטיחות". דובר החברה הזכיר גם ש-AIRBNB מפרסמת באתר שלה "תקנון בטיחות" עם מספר כללים שאמורים לסייע לנופשים.

אך בארה"ב לא מפסיקים לדבר על הכתבה של סטון, שבין היתר מציין כי בניו-יורק, למשל, דורשים השלטונות מבתי המלון לעמוד בכללי בטיחות ברמה גבוהה, ואילו על AIRBNB אין פיקוח.