התוכנית של קב' מכשירי תנועה: הרחבת זכויות הבנייה במגדל בת"א

מדובר בזכויות בהיקף כ-124 מ"ר שמקורן בבניין בפינת הרחובות קרל נטר ומונטיפיורי בעיר, והן נרכשו בעבור כ-2 מיליון שקל

קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי וקרייזלר שבשליטת צבי נטע, רכשה זכויות מבניין לשימור מחמיר במרכז תל אביב, ובכוונתה לנייד אותן לבניין סוזוקי שעתיד להיבנות ברחוב יגאל אלון בעיר, כך נודע ל"גלובס". מדובר בזכויות בהיקף כ-124 מ"ר שמקורן בבניין בפינת הרחובות קרל נטר ומונטיפיורי בעיר, והן נרכשו בעבור כ-2 מיליון שקל. רכישה זו משקפת מחיר של כ-16 אלף שקל למ"ר. בכוונת החברה לקדם תב"ע חדשה במסגרתה יומרו הזכויות שנוידו מהבניין לשימור לזכויות חדשות בפרויקט סוזוקי ביגאל אלון כדי להרחיב את שטח הקומות שנמצאות בבעלותה של קבוצת מכשירי תנועה.

על פי מנגנון ניוד הזכויות, שהוא פרי תוכנית השימור שאושרה על ידי עיריית תל אביב ב-2008, 124 המ"ר שנרכשו עתידים להיות מומרים באזור אחר של העיר, ובכוונת קבוצת מכשירי תנועה לנסות ולהגיע לתוספת של כ-700 מ"ר בבניין החדש. מכיוון שזכויות שמנוידות ממיקום אחד בעיר יכולות להיות בעלות ערך אחר במיקומים שונים, מדובר בעסקה המתייחסת לשווי אותו מתאימים מאוחר יותר למיקום החדש. את קבוצת מכשירי תנועה ייצג בעסקה עוה"ד אהוד שניידר ויואב רוה ממשרד צמח שניידר.

מקור הזכויות הנוספות שנרכשו כעת, הוא בבניין שבעבר כבר נוידו ממנו זכויות לפרויקט אחר, וכעת למעשה נרכשה שארית הזכויות שלא נוצלה.

מגדל סוזוקי, שעתיד להיבנות ברחוב יגאל אלון 82 בתל אביב, נבנה על ידי קבוצת רכישה בהובלת קבוצת בסר של נחשון קיויתי. הקבוצה מימשה את הקרקע במאי האחרון תמורת כ-90 מיליון שקל וקבוצת מכשירי תנועה שהיתה בעלת הקרקע נכנסה גם היא לקבוצת הרכישה ומחזיקה כמחצית מהזכויות במגדל.

על המגרש עתיד להיבנות בניין משרדים בהיקף של כ-24 אלף מ"ר בנוי שיתנשא לגובה 17 קומות מעל קומה מסחרית בהיקף של כ-1,800 מ"ר. בפרויקט מתוכנן גם להיבנות חניון תת קרקעי ובו כ-400 מקומות חניה. תכנון המגדל נעשה על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיוון. בין היתר השאירה בבעלותה מכשירי תנועה שתי קומות מסחר בקומות התחתונות של הבניין, שלוש מהקומות העליונות וגם קומות נוספות באמצע הבניין.