הרשות השנייה אישרה אתלוח השידורים של קשת

זאת אחרי שקשת הגישה לוח שידורים העומד במלוא המחויבויות שנדרשו ממנה, לאחר חילוקי דעות עם הרשות במסגרתן טענה הזכיינית כי היא זכאית להקלה של 27% במחויבויות התוכן

הרשות השנייה אישרה היום (ד') את לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 קשת לשנת הזיכיון הנוכחית. זאת לאחר שקשת הגישה לוח שידורים העומד במלוא המחויבויות שנדרשו ממנה, לאחר חילוקי דעות עם הרשות במסגרתן טענה הזכיינית כי היא זכאית להקלה של 27% במחויבויות התוכן. לבסוף התקבלה עמדת הרשות השנייה.

בתחילת השבוע בוטלה ישיבת ועדת טלוויזיה ברשות השנייה, בראשות עו"ד דורלי אלמגור, לאחר שקשת לא העבירה לוח שידורים מלא לשנת הזיכיון הנוכחית, ולאור העמדה של הרשות שקבעה כי זכייניות ערוץ 2 אינן זכאיות להפחתת מחויבות התוכן לתקופת זיכיון זו.

לאחר דיונים של יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', וחברי ועדת הטלוויזיה אל מול קשת, קיבלה הזכיינית את עמדת הרשות השנייה והגישה לוח שידורים מתוקן הכולל את מלוא מחויבות התוכן הדרושות על-פי החוק. לוחות השידורים של רשת וערוץ 10 כבר אושרו בעבר.

מדז'יבוז' מסרה כי היא "שמחה שבאמצעות תהליך אינטנסיבי ושיח פתוח אך בלתי מתפשר בין הרשות השנייה לזכיינית, קשת החליטה לקבל את עמדת הרשות והגישה לוח שידורים מלא. עלינו מוטלת החובה לשמור על האינטרס הציבורי ללוח שידורים מגוון ועשיר הפונה למגוון קהלים ומפתח את היצירה הישראלית, נושאים שנמצאים בראש מעייננו, ונוסיף לקדם אותם בעקביות וללא פשרות".

אלמגור מסרה כי "לוח השידורים שהוצג היום על ידי קשת הוא מגוון ומעניין, והוא ממלא אחר דרישתה של ועדת טלוויזיה כפי שהובהרה לקשת - עמידה מלאה בכל המחויבויות ליצירה ישראלית בסוגה עילית הקבועות בחוק".

מקשת לא נמסרה תגובה.