"מירי רגב לא חושבת שהיועמ"ש זבל; מושחתת? זו בדיחה גסה"

(עדכון) - מאיר סוויסה לגל"צ: "אני לא חושב שהיא בצרות, ואני לא מתחנף" ■ שרת התרבות והספורט מגיבה לדברים הקשים שאמרה: "זה קורה"

מירי רגב / צילום: איליה מלניקוב
מירי רגב / צילום: איליה מלניקוב

שרת התרבות והספורט מירי רגב מנסה למזער נזקים, לאחר שערוץ 10 חשף אתמול (ד') את יומן המינויים הפוליטיים שלה במשרדה. כמו כן, הערוץ חשף הקלטה בה מכנה השרה את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין במילת התואר "זבל".

רגב כתבה הבוקר (ה') בעמוד הפייסבוק שלה:

"חברות וחברים, זה לא סוד שתבעתי את ערוץ 10 במיליון שקל על דברי הדיבה כנגדי ועל השקרים שהם פירסמו עליי ושהתבררו במהרה כחסרי שחר. הם חזרו בהם, וגם כלי תקשורת נוסף התנצל. בעלי דרור ייעץ לי לוותר על התביעה, כי בכל זאת מדובר בהמון כסף שאני משלמת מכיסי הפרטי, אבל החלטתי שאני לא מוותרת ונלחמת על שמי הטוב, במטרה להעביר מסר שנחצה כאן גבול מסוכן.

"מאז אני נמצאת תחת מתקפה ספציפית של ערוץ 10. זה כולל שאילתות הזויות ובדיקות שכתבי הערוץ עורכים עליי באופן חריג ויוצא דופן. ברור לי שאני אשת ציבור שאמורה להתנהל בשקיפות וכמובן ביושר ובהגינות - כך אני פועלת. אני מצפה שכך תנהג גם התקשורת. אם לא באובייקטיביות, אז לפחות בהוגנות.

"כולנו בני אדם, כולנו ברגע של כעס אומרים דברים קשים לקרובים לנו, ומותר לנו. אני לא גאה בזה, אבל זה קורה. הערוץ פנה לתגובתי בדבר הקלטה בה נאמרים דברים קשים על היועץ וינשטיין. לא שמעתי אותה, ואינני זוכרת שאמרתי אמירה זו. אם אכן הדברים נאמרו, הם נאמרו בעידנא דריתחא, ואין באמירה זו, אם אכן נאמרה, לשקף את עמדתי ואת תחושותיי כלפי היועץ, אותו אני מעריכה, מכבדת ומוקירה. התקשרתי אליו והתנצלתי בפניו על אמירה זו, אם אכן נאמרה".

יועץ התקשורת של רגב: "היא לא חושבת שהיועץ המשפטי זבל"

הבוקר התראיין מאיר סוויסה, יועץ התקשורת של רגב, לאילנה דיין בגלי צה"ל, ודחה את ההאשמות כלפיה: "כשקוראים לזה 'יומן ג'ובים', מנסים לקבע אווירה שמא מישהו ניסה לסדר לה תפקידים, כתפקידים בשכר. יש יומן, ויש תרשומת של אדם שתפקידו בין היתר זה בסוף-בסוף לבוא בקשר אמיתי עם ציבור הבוחרים".

סוויסה התייחס גם למינויו של יגאל עמדי, סגן ראש עיריית ירושלים, לתפקיד יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, ואמר: "היו נשיאים וחברי מועצה וראשי ערים שהיו עסקני ציבור, זה הופך אותם לאנשים לא ראויים?".

דיין שאלה את סוויסה אם הבעיה היא בעובד שהקליט את רגב ולא בדברים החריפים שאמרה, והוא ענה: "זה שהיא קראה לו זבל, זה נאמר בעידנא דריתחא... היא לא זכרה שאמרה דבר כזה, ואם היא אמרה, היא מתנצלת... להגיד שזה בסדר? זה לא בסדר, גם השרה מבינה את זה. היא לא חושבת שהיועץ המשפטי זבל, וגם הוא יודע את זה. כל אדם, לעתים, אנחנו עדיין לא מכונות. איפה היא אמרה את הדברים? בחדר סגור עם 3, 4, 5 אנשים".

סוויסה העריך כי חשיפת הדברים לא תזיק לרגב: "עבדתי עם לא מעט אנשים, ואני לא חושב שהיא בצרות. אני לא אומר את זה כאן כדברי חנופה. מירי רגב זה האדם האחרון עלי אדמות שיש לו קצה-קצהו של שחיתות. היא מקפידה קלה כחמורה, וגם את ואחרים יודעים זאת. לנסות להדביק לה את זה, זה כמעט כמו בדיחה גסה.

"קחי את כל הלשכות, תבדקי את כל המינויים. אם הבן אדם לא ראוי, היועצים המשפטיים יגידו... לכי תבדקי את כל המועצות הציבוריות לדורותיהן. מי יושב שם אם לא דמויות פוליטיות? מירי זו אחת הדמויות הססגוניות והחשובות בדמוקרטיה הישראלית".