רשות ני"ע גיבשה טיוטת כתב אישום נגד אמיר ברמלי

כך נודע היום במסגרת דיון שנערך בתיק הפירוק של חברת רוביקון ■ ברמלי, מייסד רוביקון וקרן קלע, חשוד בביצוע עבירות ני"ע

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

רשות ניירות ערך ניסחה טיוטת כתב אישום נגד אמיר ברמלי, מייסד רוביקון וקרן קלע הנמצאות בהליכי פירוק זמני, החשוד בביצוע עבירות ניירות ערך - כך נודע היום (ה') במסגרת דיון שנערך בתיק הפירוק של חברת רוביקון.

בתום הדיון נעתרה השופטת דנה אמיר לבקשת רשות ניירות ערך, בהסכמת ברמלי, לתת צו המורה על הפסקת פעילות גיוס המשקיעים מן הציבור לקרן קלע ורוביקון, למשך 90 יום.

לפני כשבועיים נודע כי רשות ניירות ערך החליטה להעמיד לדין את מייסד קבוצת רוביקון, איש העסקים אמיר ברמלי, בכפוף לשימוע, בגין עברות מירמה. במקביל להודעה זו, ביקשה מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך מבית המשפט להורות לברמלי, לקרן קלע ולרוביקון להפסיק לגייס משקיעים למשך 180 יום.

ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף.

קרן קלע שבשליטת ברמלי מגייסת כסף מן הציבור בהנפקות של עד 35 משתתפים - לכאורה באופן שאינו מצריך תשקיף. ואולם, רשות ניירות ערך חושדת כי ההפרדה בין הסדרות השונות שהונפקו היא פיקטיבית, ונועדה אך ורק כדי לחמוק מן החובה החוקית לפרסם תשקיף. ברמלי אף נחשד בהטעיית המשקיעים באשר למטרה שלשמה משמש הכסף שלהם.

ברמלי מצידו מכחיש את החשדות נגדו, ועד לאחרונה הכחיש גם את הטענות כי קרן קלע מצויה בקשיים. ואולם, במסגרת בקשת הפירוק של קרן קלע שהוגשה בחודש שעבר נחשפה תמונה שונה מזו שניסה ברמלי להציג.

לפני כ-3 שבועות מונה עו"ד ארז חבר למפרק זמני של רביקון וקרן קלע בהוראת בית המשפט, ומהדוח שהגיש חבר לבית המשפט עולה כי חובות הקרן עומדים על כ-300 מיליון שקל.