אב ובנו נרצחו בפיגוע ירי לעבר רכב בדרום הר חברון; מצוד אחר המחבל

מחבל ירה לעבר רכב בסמוך להתנחלות ■ כוחות מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותם של האב ובנו בן ה-18 ■ אם ובנה בן ה-16 נפצעו קל ובינוני ■ המחבל נמלט מהזירה וכוחות הביטחון סורקים את האזור יחד עם כלי טיס

פיגוע בחברון / צילום: מחלקת בטחון הר חברון
פיגוע בחברון / צילום: מחלקת בטחון הר חברון

גבר כבן 40 ובנו בן ה-18 נהרגו היום (שישי) בצהריים בפיגוע ירי שביצע מחבל לעבר כלי רכב ליד התנחלות עתניאל שבדרום הר חברון. כמו כן, באירוע נפצע באורח בינוני נער בן 16 ואמו נפצעה באורח קל. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של האב והבן, והעניקו טיפול רפואי לבן ה-16 ואמו ופינו אותם לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

המחבל נמלט מהזירה וכוחות הביטחון עורכים סריקות באזור. בנוסף לכוחות הביטחון הגדולים שהגיעו לזירה, כלי טיס הוקפצו למקום על מנת לסייע להם מן האוויר. כמו כן, צה"ל מכתר בשעה זו את הכפרים יטא ובית עווא.

ארגון חמאס בירך על הפיגוע וכתב באתר הרשמי שבחים על "פעולת הגבורה שביצעה ההתנגדות מדרום לחברון". עוד נכתב: "היא מסמלת התפתחות איכותית באינתיפאדת אל-קודס. מוכיחה שההתנגדות יכולה להרתיע את הכיבוש, שהשפה היחידה שהוא מבין זו שפת הכוח".

חובש בכיר במד"א נועם בר שהגיעו למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לרכב שבעה נוסעים. שניים מהם, גבר כבן 40 וצעיר כבן 18, שכבו כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בפלג גופם העליון. הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. בנוסף הענקנו טיפול רפואי ראשוני ופינינו לבית החולים סורוקה צעיר כבן 16 במצב קל עם פצע ירי בגפיים וארבעה נפגעי חרדה שהתהלכו במקום."

מוקדם יותר התרחשו עימותים אלימים בין כוחותצה"ל לבין מפגינים פלסטינים בכמה מוקדים ברחביהגדה המערבית וברצועת עזה. המהומות בגדה התרחשו בעיקר באזור חברון ובית לחם. הפלסטינים דיווחו כי בהפרות סדר שאירעו ליד הכפר ראס אל-ג'ורה שבחברון נפצעו ארבעה בני אדם, בהם אחד באורח קשה, מירי של החיילים. נוסף על כך, דווח על פלסטיני שמת מפצעיו לאחר שנפצע אתמול מירי של צה"ל בעימותים באזור העיר.