סוכני נסיעות: בינתיים אין כמעט ביטולים של נסיעות לפריז

יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס: "עדיין מוקדם לדעת. להערכתי, מחר נתחיל לקבל טלפונים וגם ביטולים. כך או כך, בטווח הקצר יהיו שינויים וביטולים, אך בטווח הרחוק הכול יחזור על מקומו בשלום"

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

האם הישראלים, למודי הפיגועים, ידירו את רגליהם מפריז - אחד היעדים הפופולריים על התייר הישראלי - עקב מתקפת הטרור הרצחנית? סוכני נסיעות מדווחים הערב ל"גלובס" על ביטולים זניחים לפי שעה בתנועת הישראלים המתעתדים לטוס לעיר האורות, השלישית בעולם במספר התיירים הפוקדים אותה בשנה.

"עד כה, נרשמו אצלנו שני ביטולים ועוד מספר לקוחות זניח ביקש לדחות את החופשה בפריז למועד מאוחר יותר", אומר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס. יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל אופיר טורס, מדווח על אפס ביטולים לפי שעה. "עדיין מוקדם לדעת. להערכתי, מחר נתחיל לקבל טלפונים וגם ביטולים. כך או כך, בטווח הקצר יהיו שינויים וביטולים, אך בטווח הרחוק הכול יחזור על מקומו בשלום".

לדברי זפרני, יש לזכור שבעונה זו של השנה מרבית הנוסעים לפריז נוסעים במסגרת נסיעות עסקים וביקורי קרובים ופחות לצרכי חופשה.

גם בקבוצת ישראייר מדווחים על אפס ביטולים. "עד כה לא התקבלו בקשות לבטל או לדחות", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של הקבוצה. וכך מדווחת גם דנה לביא, המשנה למנכ"ל הדקה ה-90.

גם בחברות התעופה אל-על, ארקיע ואייר פראנס, שדיווחו מוקדם יותר על לוח טיסות תקין לרפובליקה הצרפתית, מדווחים על שגרה. "לא נרשמו ביטולים משמעותיים במוקד", נמסר מאל-על.

היחיד שמדווח על ביטולים בהיקף של כ-20% הוא רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. "יש לנו ביטולים של 20% וכמעט ולא היו הזמנות חדשות. כך היה גם באירועי הטרור הקודמים בלונדון ובפריז. מאחר וזה האירוע השני בתקופה קצרה יחסית בפריז, קיימת סכנה לירידה בביקושים עתידיים ליעד זה".