יש לכם סמארטפון אנדרואיד? כדאי לכם לצפות בווידיאו הזה

זהירות, המכשיר שלכם בסכנה: אחרי כמה וירוסים אכזריים שניצלו פרצות במאות מיליוני סמארטפונים הפועלים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, התגלה כעת וירוס קטלני חדש שכמעט בלתי אפשרי להסיר

וירוס בסמארטפון / צילום: מהוידאו
וירוס בסמארטפון / צילום: מהוידאו

זירת האפליקציות הבלתי רשמיות לאנדרואיד הולכת והופכת למסוכנת יותר ויותר. אחרי כמה וירוסים אכזריים, שניצלו פרצות במאות מיליוני סמארטפונים, התגלו לאחרונה שלושה וירוסים חדשים, שהושתלו באפליקציות שאותן מורידים מחנויות צד שלישי, כלומר, מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית של גוגל.

הווירוסים הללו חושפים את המכשירים אליהם הורדו לגניבת מידע והתקנת רוגלות ללא אישור המשתמש, וכמעט בלתי אפשרי להיפטר מהם לאחר התקנת האפליקציה הנגועה.

הווירוסים הללו ארוזים בתוך אפליקציות, שנראות זהות לחלוטין למוצר הרשמי והפופולרי. בין השאר, ניתן למצוא אותם בתוך גרסאות שונות של אפליקציית פייסבוק, טוויטר ושאזאם. סך האפליקציות הנגועות כבר עומד על יותר מ-20,000, עם תפוצה רחבה מאוד בעולם בין השאר בארה"ב, גרמניה, רוסיה ואיראן.

נושא הווירוסים באנדרואיד מעורר לאחרונה דיון סוער בבלוגים ואתרים טכנולגים רבים כשההמלצה נכון להיום, היא להימנע לחלוטין מהתקנת אפליקציות שאינן מגיעות ממקור רשמי ומוכר כל עוד לא קיים פתרון מהיר להסרת הווירוסים הללו. כלומר, אם אינכם בטוחים לחלוטין באשר לאמינותו של קובץ האפליקציה אותו הורדתם פשוט אל תתקינו אותו.