נותנות גז: הכנסות של מעל 120 מ' ד' לדלק קידוחים ואבנר

כך עולה מהדוחות לרבעון השלישי של החברות ■ הרווח אפשר חלוקת דיבידנדים בסך 100 מיליון דולר ■ התמלוגים למדינה ברבעון הסתכמו בכ- 230 מיליון שקל

דלק קידוחים ואבנר רושמות רבעון שלישי מוצלח, כך עולה מהדוחות הכספיים שפורסמו הבוקר (ב'). הביקוש לגז טבעי ברבעון עמד על 2.5 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז, זאת לעומת 2.2 BCM ברבעון המקביל אשתקד.

העלייה בהיקף המכירות הובילה לעלייה בהכנסות וברווח הנקי. הכנסות דלק קידוחים ברבעון השלישי, בניכוי תמלוגים, עמדו על 63.9 מיליון דולר לעומת 54.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-38.8 מיליון דולר, לעומת 22 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות אבנר חיפושי נפט ברבעון השלישי, בניכוי תמלוגים, עמדו על 61.9 מיליון דולר לעומת 54 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי הסתכם ב-37.3 מיליון דולר, לעומת 23 מיליון דולר במקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי שילם פרויקט תמר תמלוגים לקופת המדינה בהיקף של 230 מיליון שקל. בסך הכל, שילמו החברות בתשעת החודשים הראשונים של 2015 תמלוגים בהיקף של כ-575 מיליון שקל.

עלות הפקת הגז ברבעון השלישי של 2015 הסתכמה ב-5.7 מיליון דולר, זאת לעומת עלות של 6.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציינת כי הירידה בעלות נובעת בעיקר מצמצום עלויות שכר העבודה בפרויקטים תמר וים תטיס.

עוד מצוין בדוחות, כי בינואר הקרוב ייערך קדם משפט בנוגע לתביעה שהגישו במארס האחרון דלק ונובל נגד משרד האנרגיה. מדובר בתביעה על סך 58 מיליון שקל. על פיה, גבתה המדינה מהחברות תשלום של עשרות מיליוני שקלים בגין הפרשי תמלוגים הנובעים מעסקאות שנעשו בין השותפות בתמר לשותפות בים תטיס. ל"גלובס" נודע כי הצדדים מנסים להגיע להסדר פשרה לפני קיום המשפט.

בנוגע לייצוא הגז ללקוחות פרטיים במצרים (קונסצוריום החברות Dolphinus Holdings), טוענות החברות כי להערכתן הוא יחל במחצית השנייה של שנת 2016 (ולא במחצית השניה של שנת 2015 כפי שהונח בתזרים המהוון). בנוגע לבלוק 12 בקפריסין, שנמצא בבעלות דלק ונובל, נכתב בדוח כי השותפות בוחנות יחד עם ממשלת קפריסין אפשרויות לשינוי תכנית העבודה. כך או כך, קידוח נוסף בבלוק יעשה עד מאי 2016. עוד מצוין, כי השותפות ממשיכות לנהל משא ומתן מול ממשלת קפריסין על אספקת גז טבעי ממאגר תמר לקפריסין.

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור: "עתה, לאחר אישור המתווה ברוב גדול בקבינט, בממשלה ובכנסת, פרויקט לוויתן ופרויקט הרחבת תמר עומדים על מסלול ההמראה, ואנו עומדים בפני מימוש הפוטנציאל האזורי של תגליות הגז הישראליות, שיתרום לחיזוק מעמדה אזורי של ישראל. אסור לנו לאבד את ההזדמנות ההיסטורית שמונחת לפתחנו בגלל פוליטיקה קטנה ויקרה".

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו הוסיף: "נתוני השיא בהפקה ומכירה של גז טבעי ממאגר תמר מעידים שהמשק הישראלי מפנים את היתרונות הרבים שנלווים למעבר לגז טבעי. כדי לעמוד בצרכי המשק כבר במהלך השנים הקרובות, יש לפעול מיידית לפיתוח לוויתן ולהרחבת מאגר תמר, שיעניקו ביטחון אנרגטי לעשרות השנים הבאות. אנו נערכים ליישום מתווה הגז וממשיכים להיות מחויבים לפיתוח משק הגז הישראלי".