העובד לשעבר של פ.ס.ז' שתובע את ההתאחדות הצרפתית ב-8.5 מיליון אירו

לאונרדו, ששימש כמנהל הספורטיבי של המועדון בין 2011 ל-2013, הורחק ל-13 חודשים ע"י ההתאחדות בגין תקיפת שופט - אך זוכה ע"י בימ"ש אזרחי בצרפת; כעת הוא תובע את נזקיו

נאסר אל-חלאיפי נשיא פ.ס.ז' עם המנהל הספורטיבי לשעבר של המועדון לאונרדו / צלם: רויטרס
נאסר אל-חלאיפי נשיא פ.ס.ז' עם המנהל הספורטיבי לשעבר של המועדון לאונרדו / צלם: רויטרס

כדורגלן העבר לאונרדו, ששימש בין 2011 ל-2013 כמנהל הספורטיבי של פריז סן-ז'רמן, הגיש תביעת ענק נגד ההתאחדות הצרפתית (FFF), בה הוא דורש פיצויים של 8.5 מיליון אירו. כך מפרסם ה"ל'אקיפ".

על הברזילאי בן ה-46 נגזרו 13 חודשי השעיה מפעילות בכדורגל הצרפתי במאי 2013 על-ידי בית הדין של ההתאחדות, לאחר שהאחרון הרשיע אותו, על-סמך צילומי הטלוויזיה - בתקיפת שופט המשחק של פ.ס.ז' מול ולנסיין (צפו בתקרית), במחאה על הרחקת הבלם טיאגו סילבה.

לאונרדו נאלץ בעקבות ההחלטה להתפטר מתפקידו בפ.ס.ז', אך הוא בחר להילחם בה וערער עליה לבית משפט אזרחי בצרפת - שביוני 2014 קבע כי היא מבוטלת.

כעת תובע כאמור לאונרדו את ההתאחדות בסך של 8.5 מיליון אירו, כאשר 3.62 מיליון אירו מתוך הסכום מגלם את השכר שהיה אמור להרוויח במועדון במהלך השנה שלפניה אולץ להתפטר. בנוסף, יטען הצוות המשפטי של לאונרדו כי ההרחקה שהושתה עליו על-ידי ההתאחדות מנעה ממנו לעבור לשמש כמאמן הראשי של פ.ס.ז' לאחר עזיבתו של קרלו אנצ'לוטי את הפוזיציה בקיץ 2013 לריאל מדריד.