"איום ממשי": אצטדיון בגרמניה פונה מחשש לפצצה

משחק הכדורגל בין נבחרות גרמניה להולנד בהנובר בוטל דקות לפני תחילתו בעקבות מידע על פיגוע מתוכנן, ועשרות אלפי הצופים פונו מהמקום ■ מפקד המשטרה: קיבלנו "התרעות רציניות" על כוונה לפוצץ מטען חבלה‎

אוהדים מתפנים מהסטאד דה פראנס לאחר פיגועי הטרור בפריז / צלם: רויטרס
אוהדים מתפנים מהסטאד דה פראנס לאחר פיגועי הטרור בפריז / צלם: רויטרס

מתקפת הטרור בפריז גורמת לבהלה ביטחונית ברחבי אירופה: משחק הכדורגל בין נבחרת גרמניה לנבחרת הולנד, שהיה אמור להתקיים הערב (ג') באצטדיון בהנובר, בוטל דקות לפני תחילתו "מסיבות ביטחוניות". במדינה דווח כי משאית תופת שהוסוותה כאמבולנס התגלתה סמוך למקום. לדיווח אין אישור סופי. עוד דווח על "איום ממשי לפיגוע" מגורם חוץ.

מפקד משטרת הנובר אמר כי "ישנן ראיות לכך שנמצא מטען במקום". מפקד משטרת הנובר אמר כי הכוחות קיבלו התרעה של כרבע שעה אחרי פתיחת שערי האצטדיון.

המשטרה הגרמנית פינתה את עשרות אלפי הצופים מאצטדיון HDI ARENA בהנובר דקות ספורות לפני שמשחק הידידות היה אמור להתחיל. כמעט במקביל, התקבל דיווח על פינוי אולם המופעים TUI-ARENA בעיר, שיכול להכיל 14 אלף בני אדם, לקראת תחילת הופעה.

נבחרת גרמניה שיחקה באצטדיון סטאד דה פרנס בפריז מול נבחרת צרפת בליל שישי, כשהמחבלים המתאבדים שלקחו חלק במתקפת הטרור המשולבת פוצצו את עצמם בסמוך.

מוקדם יותר היום בוטל משחק הידידות בין נבחרות בלגיה לספרד בכדורגל, שתוכנן להיערך הערב בבלגיה, מחשש מפיגוע. ההתאחדות הבלגית אישרה כי הסיבה לאי-קיום המשחק היא אכן ביטחונית. בבלגיה חוששים כי המחבלים שנמלטו מזירת הדמים בצרפת עברו את הגבול וינסו לעשות פיגוע נוסף לפני שייתפסו על ידי השלטונות.

"בהתחשב בנסיבות שנוצרו, אנחנו לא יכולים לקחת על עצמנו סיכון ביטחוני, ולהעמיד בסכנה את שחקני שתי הנבחרות ואת הקהל שיגיע למשחק", נכתב בהודעת ההתאחדות הבלגית.

הערב יתקיים משחק ידידות נוסף בין נבחרות צרפת לאנגליה באצטדיון וומבלי בלונדון. כאות הזדהות עם העם הצרפתי הואר האצטדיון הערב בצבעי דגל צרפת.

במקביל, מטוס של חברת "בריטיש איירווייז" שהיה בדרכו מלונדון לבוסטון ביצע נחיתת חירום לאחר שנוסעת ניסתה לפרוץ לתא הטייס.