כחלון: "לא אקבל השיח האלים נגד משרתי הקבע; צריך לחבק אותם"

שר האוצר כחלון ושר הביטחון יעלון חתמו על מזכר הבנות לתקציב הביטחון בשנים 2015-2020 ■ בכל הקשור לשקיפות לציבור, אין במסמך כל פרט חדש

שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתמו היום (ד') על מזכר הבנות לגבי תקציב הביטחון בשנים 2015-2020.

המזכר, המכריז על תחילתו של עידן חדש ביחסים שבין האוצר ומשרד הביטחון, מבטיח כי העבודה המשותפת בין האוצר ומשרד הביטחון תיעשה "תוך שקיפות מלאה בין המשרדים", ואולם בכל הקשור לשקיפות לציבור אין במסמך שום פרט חדש אלא רק ראשי-פרקים של ההסכם.

על-פי המזכר, יובטח למערכת הביטחון תקציב רב-שנתי שיאפשר "ודאות תקציבית למערכת" וכן את "מימוש התכנית הרב-שנתית של צה"ל לשנים 2016-2020".

בתמורה הסכימה מערכת הביטחון לשורת רפורמות מבניות שמטרתן "הפניית מקורות בתקציב הביטחון בטווח הקצר והארוך" ובהן שינוי מודל הקבע והפנסיה באופן ש"יקטין משמעותית את מכסות הפרישה ואת ההוצאה על השכר ועל תשלומי הגמלאות תוך קביעת מנגנוני בקרה על הוצאות אלה".

כמו כן "מגלה" המסמך כי יאוזרחו תפקידים "שאינם בליבת העיסוק של צה"ל" ייושמו המלצות וועדת גורן לגבי תקציב אגף השיקום, יקוצר שירות החובה בצה"ל לשנתיים וחצי ויועלו דמי הקיום של חיילי החובה ויוגדל ויקובע תקציב המחקר והפיתוח.

שר האוצר כחלון אמר היום: "בשנים האחרונות גם כאזרח, גם כחבר כנסת, וגם כשר מאוד הפריעו לי ההתקפות בין משרד האוצר לשר הביטחון. זה לא ראוי. מיד שנכנסתי לתפקיד נפגשתי עם שר הביטחון ואמרתי לו - היו מלחמות ולא מחלוקות.

"ההסכם שנחתם עם משרד הביטחון מיטיב עם אלה שמשרתים אותנו, נלחמים למעננו, ומסכנים את החיים שלהם למען ביטחוננו. אני לא מוכן לקבל בשום פנים ואופן את השיח האלים שנוצר נגד משרתי הקבע בשנים האחרונות. זאת חוכמה קטנה לחבק אותם רק בזמן מלחמה, צריך לחבק אותם כל השנה. אני מודה באשמה, אני אוהב את חיילי צה"ל, ואנחנו נעשה הכול כדי להעצים אותם. החובה המוסרית שלי כשר אוצר של מדינת ישראל, היא לדאוג קודם כל לכם".

מזכר ההבנות/משרד האוצר
 מזכר ההבנות/משרד האוצר