ברמלי משך כ-1.7 מ' ש' מרוביקון כערבות לשחרורו ממעצר

אם מפרק רוביקון יבחר לדרוש את השבת הכספים - ייתכן כי אמיר ברמלי ייאלץ לחזור למעצר ■ עוד עולה מהבקשה שהגיש המפרק כי ברמלי, רעייתו ואמו חייבים יחד לרוביקון כ-17 מיליון שקל עקב משיכות אישיות שביצעו

אמיר ברמלי / צילום: שלומי יוסף
אמיר ברמלי / צילום: שלומי יוסף

אמיר ברמלי משך כ-1.7 מיליון שקל מחברת רוביקון והפקיד את הסכום כערבות אישית בבית המשפט כערובה לשחרורו ממעצר, בשעה שנעצר על-ידי רשות ניירות ערך במארס השנה בחשד לביצוע עבירות ניירות ערך - כך עולה ממסמכים שהוגשו השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרת הליכי פירוק חברת רוביקון וקרן קלע אותן ייסד ברמלי.

מהמסמכים עולה כי ברמלי השתמש בכספי החברה לצורך ההליך האישי שנוהל נגדו, להפקדת ערבות כחלופה למעצר, לכאורה באופן אסור על-פי חוק.

אם מפרק חברת רוביקון, עו"ד ארז חבר ממשרד עמית-פולק-מטלון, יבחר לדרוש את השבת הכספים לקופת הפירוק לטובת חלוקתם לנושי רוביקון וקרן קלע - ייתכן כי ברמלי ייאלץ לחזור למעצר, אלא אם יפקיד סכום ערבות חדש.

העניין נחשף במסגרת בקשה חריגה וחסויה שהגיש המפרק בתיק הפירוק, במסגרתה הוא מבקש מבית המשפט צו איסור דיספוזיציה (איסור עריכת שינויים) על כלל נכסיהם האישיים של אמיר ברמלי, רעייתו, דניאלה ברמלי, ואמו, אנט ברמלי. זאת, לאחר שבבדיקה ראשונית שערך עו"ד חבר התגלה כי השלושה חייבים יחד כ-17 מיליון לקבוצת רוביקון, בעקבות משיכות אישיות בסכומי-עתק שביצעו מהחברה, ואשר מתועדות בכרטסות החברה.

בין הסכומים שנמשכו התגלה גם הסך של כ-1.7 מיליון שקל שמשך ברמלי לטובת הפקדת ערבות אישית לצורך שחרורו ממעצר. באופן אירוני, ברמלי נחשד, בין היתר, בהטעיית המשקיעים באשר למטרה שלשמה משמש הכסף שלהם.

ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף. ברמלי מצדו מכחיש את החשדות נגדו, ועד לאחרונה הכחיש גם את הטענות כי קרן קלע מצויה בקשיים.

ואולם, לפני כחודש, בעקבות בקשתו של משקיע בחברה למנות מפרק זמני לחברה, מינה בית המשפט את עו"ד ארז חבר כמפרק זמני לקרן קלע, ובהמשך לקבוצת רוביקון, בעקבות חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

במהלך בדיקותיו של המפרק הזמני, התברר כי ברמלי משך מיליוני שקלים מקבוצת רוביקון, ואף נרשמו משיכות של אשתו, דניאלה, וכן אמו, אנט, מהחברה. על-פי בקשתו של עו"ד חבר, ברמלי עצמו חייב כ-5.4 מיליון שקל לחברה, רעייתו - כ-9.2 מיליון שקל, ואמו - כ-1.7 מיליון שקל.

עו"ד חבר מציין בבקשתו כי מדובר בסכומים ראשוניים בלבד, וכי ייתכן שהסכומים עוד יתפחו. עוד צוין כי הסכומים הם ללא ריבית והצמדה.

בתגובתו לבקשה ציין ברמלי כי הוא אינו "בורח, אינו נעלם ואינו מבקש להסתיר דבר". לטענתו, ספק רב אם הכרטסות שהוגשו יחד עם בקשתו של המפרק "מבטאות פעילות אישית של בעל השליטה בעצמו או באמצעות רעייתו, אלא פעולות עסקיות של רוביקון עצמה, וספק רב אם ניתן להתייחס ליתרון האמורות כיתרות חובה לכל דבר ועניין".

השופט איתן אורנשטיין נעתר לבקשתו של המפרק, שניתנה בהסכמת ברמלי ורעייתו, אך ללא הסכמת האם, והוציא צו איסור פעילות בנכסים האישיים של השלושה. במקביל דחה בית המשפט את בקשתו של עו"ד חבר להטיל חיסיון על הבקשה.

מייסד רוביקון, אמיר ברמלי, מסר היום (ד') בתגובה: "מר ברמלי ורעייתו הסכימו מראש לבקשתו של המפרק הזמני. במסגרת הדוח הוגש מאזן בוחן לחציון הראשון של שנת 2015, וממנו עולה כי קבוצת רוביקון נמצאה ברווח של 30 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השני של השנה".

עו"ד שאול קוטלר, בא-כוחם של אמיר ברמלי ורעייתו, ציין כי "הבקשה הוגשה בהסכמה לאור גישתו של אמיר ברמלי אשר לא בורח ולא נעלם ומתכוון להתמודד עם כל טענה, ובמקביל משתף פעולה באורח מלא עם המפרק הזמני ועם כל גורם אשר יכול להביא למקסימום החזר למשקיעים.

"כפי שצוין בתגובה מטעמו שצורפה לבקשה, מדובר בכרטסות שלא בוקרו, ולא נסקרו ובהן פעולות רבות שכלל אינן קשורות למר ברמלי אלא לעסקיה של רוביקון. אין למר ברמלי כל פעילות אישית עסקית, וכל מה שהיה לו נמצא בקבוצת רוביקון. לפיכך לאחר בחינת ותיקון הכרטיסים כמתחייב בחוק, יוותרו החברות חייבות כספים רבים לברמלי ולא להיפך, וברור כי הוא ישים את עניינו ואת העובדה כי כל כספו והונו נמצא בחברות, אחרי עניינם של המשקיעים והנושים שזכאים להחזר כספם".

עו"ד קוטלר ציין עוד כי "לטובת כלל הצדדים הכרוכים בתיק, הוא מקווה כי רעשי הרקע הללו לא יפריעו למהלך החשוב שנערך בימים אלה, מכירת נכסי החברות והפעילות על-ידי המפרק הזמני, ובכוונת מר ברמלי להמשיך לשתף פעולה לקבלת התוצאה הטובה ביותר בהליך זה".