דירקטוריון אורמת ללא ברוניצקים: יורם ברוניצקי פורש מתפקיד היו"ר

יחליף אותו גילון בק מקרן פימי ■ לפני שבועיים פרשה מהדירקטוריון דיתה ברוניצקי, אמו של יורם

יורם ברוניצקי / צילום: איל יצהר
יורם ברוניצקי / צילום: איל יצהר

שני שינויים בדירקטוריון אורמת  מצביעים על סיום עידן בחברה: שבועיים אחרי פרישתה של דיתה (יהודית) ברוניצקי מהדירקטוריון, אתמול דווח על פרישתו של בנה, יורם ברוניצקי, שכיהן בתפקיד יו"ר החברה.

דיתה ברוניצקי הקימה את אורמת ב-1965 עם בעלה, יהודה, וכיהנה כמנכ"לית החברה, העוסקת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, במשך מעל 20 שנה, עד שפרשה מהתפקיד לפני שנתיים ונשארה בדירקטוריון ממנו פרשה לאחרונה. יורם ברוניצקי כיהן כחבר דירקטוריון מ-1997 וכיו"ר מיולי 2014. בעבר הוא מילא גם תפקידים ניהוליים בחברה. עם פרישתו, לא נותרו למשפחת המייסדים נציגים בדירקטוריון.

הברוניצקים ימשיכו להחזיק במניות

בעלת השליטה באורמת היא קרן פימי של ישי דוידי, שמחזיקה ב-14.9% מהחברה ויש לה הסכם עם משפחת ברוניצקי, שמחזיקה ב-7.9% מהמניות. קרן פימי נכנסה להשקעה באורמת בשנת 2011, בעקבות מאבק שליטה שניהלה משפחת ברוניצקי מול ניסיון השתלטות של גזית גלוב, ואשר סיבך את המשפחה עם הלוואה בנקאית גדולה.

למרות הפרישות מדירקטוריון אורמת, ההערכות הן שמשפחת ברוניצקי תישאר בעלת מניות בחברה בשותפות עם פימי. עם פרישת ברוניצקי מתפקיד היו"ר, ימונה לתפקיד גילון בק, שותף בכיר בפימי. במקביל, יצטרף לדירקטוריון סטנלי סטרן, אשר ימונה לסגן יו"ר החברה. סטרן, בעל ניסיון בתחום בנקאות ההשקעות, מכהן במקביל גם בדירקטוריונים של אודיוקודס, סודהסטרים וחברות נוספות.

"יורם ברוניצקי תרם לצמיחת החברה בתפקידיו כמנהל התפעול והנשיא, והיה מעורב מאוד במשימות החברה בתפקידיו כדירקטור ויו"ר", מסר מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל. ברוניצקי אמר כי "אני שמח שהייתה לי ההזדמנות להוביל את החברה ולתרום לה בתפקיד היו"ר".

אורמת נסחרת במקביל בבורסות של ניו יורק ושל תל אביב ושווי השוק שלה הוא 1.7 מיליארד דולר. החברה פועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית בשני תחומים: מגזר המוצרים בו היא מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, ומגזר החשמל בו החברה היא הבעלים של תחנות הכוח.

בחודשים ינואר-ספטמבר 2015, אורמת רשמה הכנסות של כ-424 מיליון דולר, עלייה של 3.2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2014, וה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-3.8% ל-212 מיליון דולר. אורמת מצפה לסיים את שנת 2015 עם הכנסות בטווח של 570-585 מיליון דולר ועם EBITDA מתואם בסך של 282-292 מיליון דולר.

בחודשים האחרונים בוצעו בחברה שני מהלכים שמטרתם הצפת ערך: מיזוג החברות אורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות לחברה אחת; והכנסת שותף פיננסי לחלק מנכסי החברה בארה"ב תמורת 162 מיליון דולר.