טרור? בפריז נחושים לארח גם את האולימפיאדה

יו"ר הוועד האולימפי קרא לעיר להמשיך בקמפיין שלה לאירוח משחקי 2024; צרפת תיקצבה את האירוע ב-6.2 מיליארד אירו

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

למרות מתקפת הטרור הרצחנית, בפריז לא מוותרים על המשך החיים הנורמטיביים, וזה בא לידי ביטוי ספורטיבי לא רק בהתעקשות של צרפת לארח כרגיל בקיץ הקרוב את משחקי יורו 2016, תוך כדי העמקת נוהלי האבטחה - אלא גם באמצעות הקמפיין של עיר הבירה להבאת המשחקים האולימפיים של קיץ 2024 אליה.

תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, קרא השבוע לראשי הקמפיין להמשיך לעבוד עליו במרץ. "בזמנים חשוכים כאלו, עלינו לזכור את כוחו של הספורט לאחד בין אנשים וקהילות, ולהביא לשלום ופיוס", אמר.

פריז לא אירחה את המשחקים האולימפיים מאז 1924, והניסיון הנוכחי שלה להחזיר אליה את האירוע יהיה הרביעי מאז 1992. על-פי הערכות ראשוניות, יעמוד התקציב של אולימפיאדה כזאת על 6.2 מיליארד אירו - 3 מיליארד עבור תשתיות חדשות, ועוד כ-3.2 מיליארד בגין תפעול. כהשוואה, הממשלה הבריטית השקיעה 9.1 מיליארד אירו במשחקי לונדון 2012.

הסטאד דה פראנס, האצטדיון שבסמוך אליו התבצע הפיגוע בשבוע שעבר בזמן משחק הידידות של נבחרת צרפת בכדורגל מול גרמניה - אמור לארח את טקסי הפתיחה, הסיום ואת אירועי האתלטיקה של אולימפיאדת 2024 - אם אכן פריז תזכה באירוח. מגרשי הרולאן גארוס ישמשו את תחרויות הטניס האולימפיות, ופארק שאמפ דה מארס, הסמוך למגדל אייפל - מיועד לכדורעף החופים.

בכל מקרה, לפריז צפויה תחרות קשה מצד לוס אנג'לס (ארה"ב), רומא (איטליה), המבורג (גרמניה) ובודפשט (הונגריה) שמעוניינות אף-הן לארח את משחקי הקיץ ב-2024. הבחירה בעיר הזוכה תתבצע במהלך כנס הוועד האולימפי הבינלאומי שייערך בספטמבר 2017.

האולימפיאדה הבאה תיערך בקיץ הקרוב בריו דה ז'ניירו (ברזיל), ואילו זאת של 2020 תתקיים בטוקיו.